Оригинал взят у
harmyk в
У Києві відкрилася перша в Україні система велопрокату!Так, це правда! Нарешті і в Києві без проблем (ну майже без проблем) можна взяти велосипед в одному місці, а залишити зовсім у іншому. Називається це "Велократ-Експрес". В усьому світі подібні системи велопрокату існують завдяки ініціативам та фінансуванню муніципальної влади. У нас така система з'явилася завдяки ініціативі однієї людини.
Ідея реалізована завдяки зусиллям (не побоюсь цього слова) піонера велопрокату В'ячеслава Васильєва.
1. Ось ця чудова людина, яка втілила те, на що поки не здатна жодна мерія в Україні.
2. З умовами прокату можна ознайомитися на стенді біля велосипедної станції.
3. Розцінки.
В принципі усе дуже легко і просто. Доїхати від метро до середини Русанівки (або у зворотньому напрямку) коштує 3 гривні, але необхідно залишити депозит у 600 гривень, як гарантію повернення велосипеду. Це, авжеж, засмучує багатьох охочих покататися на цих велосипедах, але сильно сумувати не варто. Не обов'язково забирати 600 гривень під час повернення велосипеду. Гроші можуть залишатися у велопрокатників на депозиті, а ви матимете змогу в будь-який час сісти на велосипед і швидко дістатися до метро.
В'ячеслав запросив мене на тест-драйв велосипеду "Спутник" вироблений у Харкові. Я залюбки погодився і отримав масу задоволення від поїздки.
4. Підходимо до станції прокату. Велосипеди надійно прикріплені ланцюгом до парковки.
5. Велосипеди вітчизняного виробництва "Спутник" зроблені у Харкові. Виглядає як трохи відтюнінгована радянщина. Але начхати на вигляд, велосипед дуже комфортний. Не зважаючи на відсутність амортизаторів, їхати на ньому одне задоволення, а ямки і тріщінки на дорозі майже не відчуваються. І що дуже важливо - після поїздки не болить попа, адже на велосипедах встановлено супер-м'які крісла, та ще й з пружинками. Їхати одне задоволення. На цій моделі немає передач, але для рівнинного лівого берега це зовсім не проблема.
6. М'яка велосипедна ручка. Після поїздки пальці просто не хотіли відпускати кермо від щастя.
Тепер трохи про недоліки цього велопрокату.
- Незручно брати та залишати велосипед. Заради 5-хвилинної поїздки, декілька хвилин неминуче витрачатимуться на процедуру взяття та повернення.
- Замало можливостей для поїздки. Поки є лише 2 станції: біля метро "Лівобережна" та посередині Русанівки. Варіантів, самі розумієте, не так вже багато :(
- Поки не до кінця продумана система оформлення депозиту за велосипед.
На жаль, ці недоліки майже неможливо виправити без серйозної допомоги з боку міської влади.
У Європі, аби взяти велосипед, не потрібно підходити до охоронця і просити відчепити його від ланцюга. Достатньо просто піднести пластикову картку, або ввести якийсь пароль. Повністю автоматизована станція велопрокату дуже дорога.
Аби відкрити більше станцій потрібні додаткові кошти на велосипеди та парковки.
З оформленням депозиту взагалі все дуже сумно. У Європі гроші блокуються на банківській картці і повертаються після закінчення терміну оренди. В'ячеслав теж хотів зробити подібне, але... українськи банки просто не дають таку можливість. Тобто, списати гроші з картки - будь ласка. Покласти гроші на картку - скільки влізе. А от заблокувати гроші на певний термін поки в нашій країні неможливо.
Ще додам, що поки велопрокат ніби й працює, але у понеділок, я не зміг взяти велосипед біля метро. Охоронець нічого не знав і казав, що це треба спитати у хлопців з іншої зміни.
Зрозуміло, що проект неприбутковий, а 3 гривні за проїзд є радше символічними, та не компенсують витрати на утримання велопрокату.
Таке велике місто як Київ, могло би без проблем потягнути проект міської автоматизованої системи велопрокату Європейського рівня. Не треба казати, що це дуже дорого. Не обов'язково починати з 750 велостанцій, як починав, наприклад, Париж, де зараз найрозгалуженіша система велопрокату у світі. Можна почати лише з 10-15 станцій, і це вже буде великим проривом. Хоча, що я хочу, коли у Києві толком навіть жодної нормальної велодоріжки поки нема. Ех...
7. У 2008 році Краків починав лише з 11 станцій. У 2010 (це фото) їх вже 16. Зараз, мабуть, вже набагато більше.
8. Автор проекту В'ячеслав Васильєв розсікає простори Русанівки на своєму вірному залізному коні :)
Ми всі дуже вдячні автору системи прокату, за цей велосипедний прорив. І впевнені, що 2 станції - це тільки початок!
Детальне інтерв'ю з В'ячеславом Васильєвим, де він розповідає про цей проект.
Прокат велосипедів "Велократ", заснований В'ячеславом Васильєвим. Усі дописи про Русанівку.