Генлан пропонує будувати десятки багаторівневих розв'язок та декілька хордових магістралей, але є сумніві, щодо обгрунтованості цих пропозиції. Сімніви з'являються тому, що такого не має в європейських містах, хоча їх транспорта інфораструкутра на десятки років випереджає нашу.
Я вирішив подивитись, як виглядає вулично-дородня мережа великого європейського міста і порявняти з Києвом.
1. Ось пропозиції нового Генплана, щодо вулична мережа Києва, з великою кількістю розв'язок.
Берлін найбільш подібне до Києва європейське місто - там проживає 3,5 млн меканців. Давайте подивимость, що характерно для вуличної мережі міста Берлін:
- В межах міста є тільки одна магістральна дорога безперервного руху - А100 (виділена блакитним) Вона знаходиться на відстані приблизно 7-10 км від центра міста.
- В радіусі 10 км від центра міста багаторівневі автомобільні розв'язки є тільки на цій магістралі. Принаймі я інших не знайшов на карті.
- Також мені не вдалось знайти підземні та наземні переходи через автодороги (не знайшов їх ні на карті, ні під час перебування в Берліні протягом тижня). На магістралі А100 їх також немає, оскільки вона проходить або в негустонаселених районах, або над вулицями або в тунелях
- В центрі міста є тоннель довжиною близько 2 км, що проходить під парком та річкою. Ще один довгий тоннель є на вищезгаданій магістралі А100.
2. Вулична мережа Берліна.
На наступній картинці - магістрілі в Києві. Насправді, в Києві магістральними дорогами можна вважати тільки Набережну, проспект Перемоги, Бажана і частина окружної, але я також намалював малу кільцеву дорогу, яка претендує на цю функцію.
Єропейські магістралі в межах міста все одно не такі як в Києві. Вони більше ізольовані від житлових масивів, мають менше примикаючих вулиць і не мають громадського транспорту.
Карти Києва і Берліна приведені до одного масштабу для зручності порівняння.
3. Вулична мережа Києва.
Отже, виникає питання. Яким чином Берлін справляється с трафіком маючи тільки одну магістраль на околицях міста і не маючи розв"язок і підземних переходів в центральній частині міста (радіус 7км). При цьому Генплан нам пропонує збудувати купу магістралей і багаторівненвих розв"язок, зокрема в густоначелених районах.
Це питання до адекватності пропозицій генлану. Адже досвід багатьох міст, особливо американських показав, що будівництво автомобільної інфраструктури не вирішує проблему заторів, оскільки збільшення кількості автодоріг стимулює використання автомобілів і цей попит не можна задовільнити і в повній мірі, оскільки пропозиція стимулює цей попит.
Є більший сенс інвестувати гроші в громадський траспорт, який, до речі, в Берліні добре розвиненний, зокрема метро і міськи електрички.
Варто відзначити, ще одну відмінність Берліну - окружні дороги тут проходять на більшій відстані від міста (20-30 км від міста), тобто там, де вони взагалі не перетинаються із внутрішнім міським трафіком.
4. Мереда доріг навколо Берліна.