Вчора
у своєму фейсбуці анонсував придбання двох абонементів (на себе і дружину) на Донбас Арену. у цьому пості хотів би розповісти про свої мотиви та загалом політику "Шахтаря" щодо залучення вболівальників на стадіон.
Спочатку торкнусь, так би мовити, глобальної причини (або суб'єктивної). У Донецьку не так добре розвинута інфраструктура відпочинку. Тут немає "Мамаєвої Слободи", Ботаничного саду, Пирогова, Пінчук артцентру, купи музеїв (донецький краєзнавчий музей - це взагалі жалюгідне явище; херсонський на порядок кращий), немає де покупатися тощо. Єдине місце культорологічних якісних заходів знаходиться у промзоні, звідки ввечері (після 21:00) можна дістатися лише на таксі.
Тому вихідні відвідини стадіону є вагомою подією у житті місцевих мешканців. А якщо врахувати, що переважна більшість вболівальників Шахтаря - це пролетаріат (на відміну від ФКДК, на яке ходять переважно студенти, сині та білі комірці). Для них це ще можлівисть "вийти в люди".
Варто додати, що пересічні вболівальники дуже люблять "Шахтар". Це для них хіба не єдина радість та гордість у житті. І люблять вони "Шахтар" навіть більше збірної України. Тут поразка Шахтаря - величезна трагедія, а якщо продуває збірна - така собі не дуже приємна дрібнота.
Але тепер переходимо власне до маркетингу, тобто найцікавішого.
Придбання квитків. Я вже
згадуваВ, що у Донецьку майже скрізь продаються квитки. Власне крім кас та декількох фірмових магазинів (у тому числі відділ у ТРЦ "Донецьк-сіті") квитки продаються майже у всіх кіосках преси (принаймні у центральних районах міста). Але це ще не все. Навіть у продуктових магазинах, кіосках біля зупинок ви так само зможете придбати квитки на матч. Мій колега по роботі не надто футбольний вболівальник прийшов за харчами до магазину і там не було, що він хотів. Аби не відвідувати його вхолосту вирішив придбати квитки собі і ще одному колезі на футбол. Так він потрапив не на самий рейтинговий матч з Говерлою. Не можу сказати який відсоток таких "випадкових" людей, але те, що цей інструмент працює - 100%.
Брендування та реклама. Коли ви в'їжджаєте в Донецьк (на автобусі), то перше, що бачите - це не вивіска "Донецк приветствует вас", а "ФК Шахтер приветствует вас". По місту розкинуті численні лайт-бокси, біл-борди, афіши, банери про наступним матч "Шахтаря". Коли тобі постійно нагадують, ти, швидше за все, прийдеш на цей матч.
Система лояльності. У Шахтаря продумана система лояльності з продажу квитків, яка забезпечує заповнені трибуни. Наприклад, якщо ти відвідуєш матч з "лівою" командою, то маєш суттєву знижку на грандів. Або взагалі, тобі не придбати квиток на топовий матч без квитка на прохідний. Зокрема, я не дуже збирався йти на Чорноморець, проти прийшов заздалегідь (за півтора тижні) купити на ФКДК. Прийшлось брати на Чорноморець, інакше б не продали, бо офіційний продаж на наступний матч починався пізніше.
Абонемент. На Донбас Арену є від 150 (можу помилятися щодо мінімальної суми) до 33 000 грн. Хоча не розумію, навіщо брати такі дорогі? Можливо, щоб потусуватися з крутими дядьками. Зрозуміло, що абонемент дозволяє тобі оптом придбати квитки. Але... У шахтаря діє накопичувальна знижка. Кожен матч додає певний відсоток знижки для придбання наступного абонементу. З топовими командами - 1%, середняки - 2%, аутсайдери - 3%. Також абонемент дає тобі 10% у фаст-фуді під час матчу та у фан-кафе. За абонементом ти отримуєш 50% знижку на бокс. Також власники абонементів мають "право першості" у придбанні квитків на Єврокубки, ну і звісно, знижка. Також власники абонементів мають знижки до фітнес-клубу.
До речі, якщо ти 5 років поспіль купував абонемент, то в тебе іменне крісло (накарбовані на стільці).
Стадіон. Насправді Донбас Арена збвудована так, що де б ти не сидів, тобі чудово видно як розгортаються події на полі. Тому не дуже розумію адіотажу навколо "топових" трибун. Власне, що мене змотивувало придбати абонемент - це сімейний сектор. 1) там більш жорстка охорона; 2) не продають пиво і не пускають на сектор з пивом; 3) заборонено матюкатися (тобто можеш підійти до стюарда, щоб тої втихомирив вболівальника і вони це зроблять); 4) і головне - є дитяча кімната для дітей будь-якого віку. З ними працюють дружелюбні аніматори, які приділяють увагу кожній дитині. Тож, у разі чого ви можете дитину віддати аніматорам і далі дивитися футбол.
Загалом сам стадіон приємно вражає і залишає відчуття свята. І тобі хочеться прийти на нього знову. Крім футболу тут функціонує ресторан, бенкетний зал, школа розвитку для дітей і підлітків, вже згадуваний фітнес-центр, чудовий парк, де на газоні на вихідних відпочивають місцеві мешканці.
Коротко і спрощено розповів про причини високої відвідуванності Донбас Арени.
P.S. Наразі клуб небагато заробляє на квитках. Але впевнений за 5-7 років, коли відвідування домашніх матчів ФКШД стане правилом хорошого тону і дістати квиток стане проблемою, керівництво сміливо підніме ціну, що дозволить заробляти непогані мільйони євро, якф складатимуть непогану частку у загальному бюджеті. І це повинні були першими зробити керівники "Динамо". Але який біс їм завадив - я не знаю.