М.Агапов, В.Клюєва підкреслюють, що в світській свідомості, так як і в світській практиці, ці
поняття чітко диференційовано та використовуються як взаємно доповнюючі, хоча і не вза-
ємозамінні. Вони наголошують, що клерикальна ідеологія виникла як зворотна реакція цер-
кви та зацікавлених в ній політичних сил на секулярні процеси. Клерикалізм в сучасних
умовах означає політичну боротьбу церкви за збереження свого впливу в секуляризованому
суспільстві. І якщо в демократичних суспільствах клерикалізм обмежено завдяки конститу-
ційно закріпленим правам і свободам громадян, в пострадянському світі постає загроза
поєднання авторитарної влади і авторитарних зазіхань церкви на свободу особистості.
Я уже и забыл об этой
статье. Она вообще-то сугубо публицистическая, однако украинский коллега
сослался - e-library добавил в список цитирований.