Oct 23, 2018 03:01
У меня сложилось такое впечатление, что его почти никто не читал, что несколько озадачивает, поскольку оно опубликовано с переводом на славянский. Итак, "Собрание государственных грамот и договоров", часть IV, стр. 95:
Вопрос: Аще Константинопольскому престолу вручается кийждо суд прочих церквей, и от него приемлет кояждо вещь церковная конец?
Ответ: Той привилий дан бысть Римскому Папе, даже не отлучитися от Кафолическия Церкве, гордыя ради и злыя своея воли, тому убо отлучившуся вещи вся церковныя к престолу Константинополскому перенесены бывают, и от него окончания приемлют, яко привилия равныя имеет по правилом с древним Римом. Глаголет убо Д правило Сардикийского собора: аще некто Епископ низложен будет от суда Епископов близместне сущих, и поновляет паки вину осуждения своего, не может паки на свой престол приити, не бы аще первее Римский Епископ вину рассуждая окончания об нем принесл [есть]: но понеже той привилий ко Вселенскому Константинопольскому престолу принесен есть, уразумети можеши многими: не мний убо от выписи великия книги законныя, поведают убо тем правилом, высочество Папино в величество гордости сниде, и то правило отцы Никейского собора предлагающии древле за Карфагенский собор прияша первенствующии тогда общественне, яко уразуметися может из предисловия соборного того же Карфагенского собора, и нижее, тем правилом хвалятся Архиереи древняго Рима, яко им быша вручены пренесения судов вин Епископских всех, и ниже глаголет: яко не все принесения судов ему предлагаются, но токмо подданных ему Епархий, яже потом престолу Константинопольскому подданы суть, яже впредь все пренесения судов ему принадлежат. Валсамон же глаголет сия: не разумеется сим привилиям единому токмо Папе служити, яко свойственным ему привилиям, но разумети подобает о Патриарсе Константинопольском, уже изгнану Епископу Римскому от Кафолическия Церкве, токмо тая во Вселенском престоле сияют. Аще же согласятся прочие Патриарси, более вине сущей, нерушим будет объявлен суд совершенно.