За шо я люблю таку книжку, як "Намисто голубки" Ернста В.Хайне, так за то шо помимо легкого чтива, глибокої суті, купи історично-відповідних дрібниць, там є ше от такі непересічні діалоги:
- Платон в своїх писаннях вважає, шо матка - то тварина, котра паразитує в тілови жінки так само, яко глиста в кишках. Якої ви думки про сю повчальну тезу? - спитав священник.
- Дійсно, здаєси, шо матка має свою особну волю.
- То було відомо ше древнім грекам. Мовою Платона вона називаєси Hyster, гістер. Істеричні жінки - то жінки, котрі залежут од настрою свойої матки. А котра баба од него не залежит? Деякі вважают, шо матка - шось на подобі жаби, інші думают, шо то риба. В парижі ми називаєм її Museau de Tauche, тобто "писок линя". В Шампані кажут шо то жаба. Жадність сьої тварини проявляєси першим ділом при статтевім акті. Тоди її щека відкриваєтси скоро і жадно, аби ликнути сперму. При тім вона дрижит і трисеси, як риба, котра вчепиласи в масного хробака і смокче його.
- Обитель тьми і жаху,- сказав ксьондз,- джерело гріха, змійова яма і клоака.
- Місце зародження життя, священна колиска людства,- додав лікар.
- Ви називаєте священним місце, де збираютси найбільш брудні і смердючі виділення організма - межи прямою кишкою і сечовим міхуром? Ну і оточення! а хіба матка - не клоака? Хіба вона сама регулярно не виділяє нечисту, зіпсуту кров жінки, коли та не вагітна?
- Симон Маг вчив: матка - то справжній рай, в котрім чоловік ше без гріха і являє собов єдине ціле з творінням. Вигнання з раю - то є роди.
- Симон Маг був отцьом гностиків, єретиком.
Доктор відказав:
- Матка - то не тілько перше пристаниско чоловіка, включаючи всіх святих. Навіть сам Спаситель перебував там дев'ять місяців, поки не почав справу Позбавлення.
- Тим не менше нема шкоднішої труйки, ніж менструальна кров. Всьо до чого чіпаєси менструюча жінка портитси. Молоко кисне, тісто не росте, м'ясо псуєси, мід і вино киснут, ліки тратют свою цілющу силу. Пси можут побіситиси хіба од того запаху. Навіть доторк до жінки, навіть погляд на неї в той час можут мати пагубні наслідки. Пліній пише в "Naturalis Historia": "Одного погляду менструючої жінки доста, аби дзеркало втратило блиск. Мечі перестают бути гострі".
- Мужчини так само перестают бути гострі,- засміявси доктор.
От такі, наприклад, пироги