а може студентам 3-го курсу слід давати писати курсову, де є тільки емпірична частина, а немає теоретичної?
а то зараз вони пишуть так:
- 2-ий курс: теорія
- 3-ій курс: теорія + програма
- 4-ий курс: теорія + програма + емпірика
В цьому сенс є, але навіщо їм теорія per sе, якщо в науку все одно підуть не всі (м’ягко кажучи). А от навички до аналізу придадуться і тим, хто в науку не хоче.
Тобто варто зробити схему:
- 2-ий курс: огляд літератури + програма
- 3-ій курс: огляд літератури + програма + емпірика
- 4-ий курс: теорія + програма + емпірика
Тобто, ясна річ, що якась теорія має бути, але студенти не в стані генерувати теорію на тому рівні, що від них вимагається. Їм варто мати знайомство з літературою, але не роздувати це в теоретичний розділ. І взагалі, якийсь такий сильний інтерес до теоретичної балаканини мене дивує: молодші курси не практикують вмінь аналізу даних (на своїх задачах, де треба не просто вгадати, який тест слід використати, а самому оцінити рівень складності задачі і підібрати під неї відповідний інструментарій), а тому до 4-го курсу заледве пам’ятають, що таке частотний розподіл. А якусь базову багатовимірну статистику (ЕФА, регресії, дисперсійний аналіз, кореляції, врешті решт) просто забувають "за ненадобностью". І це при тому, що "там" (на англомовному Заході) такі статистичні моделі будують, що аж страшно...
Але цікаво, чи ідея піде в маси. І цікаво, як з таким справляються соціологи з інших українських ВНЗ...