ריהוט

Aug 12, 2012 22:38



השבועיים האחרונים היו די מתישים.
כמה ימים לפני הכניסה לדירה הזמנתי מזרון ושתי טלוויזיות מסירס.
ב-1 לאוג' עברתי דירה. המעבר היה קל למדי. חבר מהמעבדה עזר לי להעמיס את כל רכושי על פני אמריקה לרכב שלו והביא אותי לדירה. לקח קצת זמן עד שהקונסיירז מצא את המפתחות, אבל סוף טוב הכל טוב.
באותו ערב ישנתי על שמיכת פוף שפרסתי על הרצפה. המזרון הגיע למחרת.
שוב נסעתי לאיקאה, הפעם עם רשימה של מעל 100 מוצרים. התהליך היה פשוט למדי - הבאתי את הרשימה לאחת העובדות, שיצרה הזמנה במחשב. היא הזינה את כל המוצרים ידנית (למרות שאת הרשימה יצרתי באתר של איקאה תחת חשבון אישי. לכו תבינו). חלק מהמוצרים לא היו במלאי אז היא סימנה ולא הזמינה, חלק לא היו בלאי והיא כן הזמינה ואחד או שניים היא פספסה.
משם הלכתי למדור משלוחים, שם שילמתי על הכל. ואז התברר שלשולחן שהזמנתי אין רגליים במלאי, ואצטרך לבוא לרכוש אותן בעוד מספר ימים. לא נורא, גם ככה יש עוד כמה מוצרים שלא היו במלאי.
המשלוח נקבע ליום שני, כך שגם במהלך הסופש ישנתי על מזרון על הרצפה, ולא היה לי כסא לשבת עליו. הטלוויזיות הגיעו בזמן לחיבור טריפל - כבלים, אינטרנט, טלפון - ביום שבת.

ביום שני הגיע המשלוח מאיקאה, ואז הסתבר שמספר פריטים חסרים, כולל חלק חשוב של המיטה ומוטות לוילונות. השליחים לא אחראים ועלי להתקשר לאיקאה. אחרי שעתיים(!) בטלפון (שכללו הרבה נסיונות להבין את המרכזיה, והמתנה ממושכת מאוד על הקו) הפקידה לקחה את כל הפרטים והעבירה את הטיפול לשירות לקוחות שאמורים להתקשר אלי תוך יומיים. את מה שנשאר מיום שני, וכל יום שלישי, הקדשתי להרכבת על הרהיטים.
מאיקאה לא התקשרו.
הפעם, ישנתי על הספה בסלון.
ביום חמישי בבוקר שוב התקשרתי לאיקאה לברר מה קורה. שוב שעתיים על הקו (אני לא מגזים). הפעם הגעתי לשירות לקוחות של החנות, אפילו למנהלת שם שהבטיחה לי שהפריטים החסרים יישלחו ביום שישי בערב.
בשישי בוקר נסעתי לאיקאה עם אותו חבר מהעבודה, לרכוש את המוצרים שלא היו במלאי בעת שהזמנתי - רגלי השולחן, כמה מנורות, כמה מגירות ועוד. יצאתי מוקדם מהעבודה כדי לחכות למשלוח, שלבסוף לא הגיע.
בינתיים צברתי גם כמה מוצרים פגומים כמו אותו שולחן ארור, ששבור בפינה, תמונה קרועה ובסיס נר מזכוכית שנשבר.

כל הנסיונות לברר בטלפון בשבת בבוקר מה קורה עלו בתוהו (הפעם - 3 שעות). לבסוף החלטתי לנסוע, שוב, לאיקאה ולהתמודד איתם ישירות. הפקישה דווקא היתה די מבינה ויעילה, אלא שמשלוח לא יהיה היום.
משלוח לוח שולחן חדש יעלה יותר מאשר השולחן עצמו. הם נתנו לי החזר על השולחן, מהלי שאצטרך להשיבו לחנות. לגבי שאר המוצרים - מספר מוצרים נוספים לא במלאי, כולל שידה חמודה ילדים, וביטלתי אותם תמורת החזר מלא.
משלוח של החלק של המיטה ומוטות הוילון, התמונה ומחזיק הנר יהיה רק בעוד כמה ימים. החלטתי לא לחכות ולקחת הכל איתי.
זה היה כבד ומסורבל, והתמונה נקרעה בדרך. את מחזיק הנר הם לא מצאו על המדף והם ישלחו לי בדואר(!).
אתמול סוףסוף ישנתי על המיטה.
באופן מפתיע, אבא שלי הוצב השבוע בניו יורק לצרכי עבודה, רק לכמה ימים. אז ההורים שלי באו היום לביקור. הם הביאו איתם 60 קילו של וילונות, שמיכות, מצעים ובגדים של הילדים. ואבא שלי תלה את הוילונות.
הם נשארו איתי כל היום בדירה ובערב נסעתי איתם למלון (מילניום ברודווי, ממש ליד טיימס סקוור), שם נפגשנו עם חבר של אבא שלי - טייס אל על, שלקח אותנו למסעדה סינית טעימה וזולה.
ההורים שלי נשארים כאן עד יום ראשון. אני חוזר כבר ביום רביעי לארץ.
אני כבר מאוד מאוד מאוד מתגעגע למירי ולילדים.

house, life in america

Previous post Next post
Up