טפסים, שמרים, וירוסים, עכברים, סמינרים וציוד

Mar 29, 2012 19:52



באופן עקרוני, סיימתי עם כל הטופסולוגיה של הקבלה. ביום שני קיבלתי את כרטיס הביטוח הלאומי, ועם זה יכולתי להגיש גם את הטפסים לביטוח הרפואי וגם את הטפסים של מדור שכר. משכורת ראשונה תיכנס ביום שישי הבא.
בנוסף, מספר ביטוח לאומי איפשר לי סוף סוף להזמין מכשיר וקו טלפון נייד מקומי. גם זו פרוצדורה - אחרי שהזמנתי באתר, החברה גילתה שאין לי היסטוריית אשראי. מכיוון שכך, הייתי צריך לשלם פקדון של 400$. ניסיתי לשלם בויזה pre-paid, אבל אי אפשר כי צריך כתובת שקשורה לכרטיס. אז הייתי צריך להוציא מזומן מהאשראי, להפקיד בחשבון ואז לשלם את הפקדון דרך הויזה שקיבלתי מהבנק. בסופו של דבר, המכשיר הגיע היום, וכבר הצלחתי לסקייפף בו עם מירי.

גם הלפטופ החדש דנדש שלי הגיע היום. עוד לא הגעתי הביתה כדי לגלות איזה תקלות יש. עוד מעט...

מבחינת עבודה, אז חוץ מהתרוצצות לכל הטופסיאדה, אז גם השמרים שלי הגיע סוף סוף והתחלתי לגדל אותם. עם זאת, ניסוי של ממש אני אוכל לעשות רק ביום חמישי הבא, כי אני צריך הדרכה מפוסטדוק אחר, בין וו, וזה היום היחיד בו בין פנוי.
מצד שני, השבוע הדבקתי את תרביות התאים שלי בוירוסים רקומביננטים שיגניבו לתאים את החלבונים הפלואורסנטים שאני רוצה לראות במיקרוסקופ. שוב, בעזרתו האדיבה של בין. הטיפול בתאים במהלך השבוע העסיק אותי גם כן קצת.
כמו כן, השבוע התחלתי את ההדרכה של עבודה עם חיות מעבדה, כלומר עכברים. בינתיים, הייתי צריך לעבור קורס מקוון, שתפס בערך חצי יום עבודה, נטו. בנוסף, יש עוד שלושה מפגשים בני כשעה של עבודה בפועל עם העכברים.
השבוע היו גם כמה סמינרים - אחד מחלקתי (progress report) שבו שניים-שלושה סטודנטים מציגים את המחקר שלהם. ויש פיצה! למעשה, היו 6 מגשים שונים עם תוספות כמו אננס, עגבניות ובזיליקום או מוצרלה מצד אחד, או קישואים(!), ברוקולי(!) וכמובן פפרוני מצד (איכסי) שני.
המפגש השני היה פגישת קבוצה שמתחילה בארוחת צהריים (אני לקחתי סלט, פסטה (למרות המלפפון שהוסיפו לה) ועוף חמוץ מתוק. היה בנוסף גם פסטה מוקרמת ונקניקיות. אה, ועוגות: גבינה ופאי פירות יער. להבנתי, זה רבוע (קיום ארוחה, התפריט משתנה). הפגישה עצמה היתה מאוד מעניינת. נתקלתי בדבר חדש - רוב (ראש המעבדה) הציג נתונים על מענק המחקר שהתקבל זה עתה, עם דגש על ההערות של השופטים (לטובה ולרעה). זה ממש נחמד. לא נתקלתי עדיין בראש מעבדה שמשתף ככה את הסטודנטים במענקים.
השלישי היה הענקת פרס לשלושה דוקטורנטים מצטיינים, אחד מהם מהמעבדה. מבין שלושתם, הוא נתן הרצאה ממש ממש טובה. הוא התחיל בהצגה של תכתובת ישנה (מלפני 50 שנה) בין המדען שעל שמו קרוי הפרס, לכמה מדענים אחרים. זה היה מבדר ומעניין. אחר כך הוא עבר למחקר שלו שכמובן היה מעניין מאוד, בשבילי.

ואחרון - התחלתי לכתוב את הבלוג שהזכרתי בעבר - על מיקרוסקופיה פלואורסנטית. כבר יש ארבע רשומות, אבל אני עדיין חש שהבלוג בוסרי מדי. אני עוד לא חושף את הקישור. אולי עוד כמה רשומות, כשיהיה יותר "בשר" ואסיים להגדיר כמה מושגים ועקרונות בסיסיים. מה שבטוח - זה עוזר לי ללמוד.
בסך הכל שבוע עמוס כל טוב.

רק עצוב לי שלא הייתי עם מירי ביומולדת שלה.

food, postdoc, life in america

Previous post Next post
Up