Вперше я серйозно замислилась над тим, як треба змінити ландшафт міста, цього року, після перегляду фільму
"Перетворення Боґоти". А потім, як і завжди, тема сама почала мене шукати.
За 10 років мери столиці Колумбії Антанас Мокус та Енріке Пеньялоса зробили із міста з трущобами та загазованим повітрям місто, де хочеться жити і точно хочеться побувати. Місто для людей. Спершу Мокус підготував ґрунт для зміни свідомості людей - можна їздити дорогами, дотримуючись правил дорожнього руху, поважати права інших. Потім Пеньялоса змінив інфраструктуру - створив велику мережу громадського транспорту, велодоріжки, парки і бібліотеки. Одну з найдовших і найбрудніших вулиць перетворили на красивий променад. Про це також є у фільмі "
Урбанізовано" (Urbanized).
Місто має бути для людей. Зараз Київ - місто для машин. Автомобілі їздять дорогами, створюють затори, паркуються на тротуарах, пішохідних переходах, газонах. Навіть на Пейзажній алеї - місці для прогулянок і фестивалів - стоїть купа припаркованих автівок, заважаючи пішоходам, які прийшли на Фестиваль вуличної музики або просто погуляти.
Київ має бути таким, в якому хотілося б жити не лише, тому що тут є робота і гроші, а тому, що він красивий. А поки що Дніпро захований за набережними магістралями, Либідь закута в бетон і немає жодної пішохідної вулиці.
Дуже гарні речі про те,
як варто змінити Київ, написали на Texty.org.ua:
Хрещатик, квартал біля Ярославового валу мають стати пішохідними вулицями. Прибрати автомагістралі з правого та лівого берегів Дніпра, зробити там прогулянкові зони. Лавру і Арсенал об'єднати у музейний квартал. Очистити Либідь і зробити біля неї парк.
Пять ідей для пішохідного Києва. Жоден з кандидатів не додумавсяДуже хочу застати такі перетворення Києва.