Дешевше, ніж в «Розетці»

Aug 29, 2013 18:29


Всі нормальні люди знають, що варто ігнорувати «Розетку», бо вона не поважає своїх клієнтів. Якось колега мені доводив, що в «Розетці» варто купувати хоча б тому, що ціни там дешевші. Для наших співвітчизників, які можуть позволити собі купувати айфони і айподи, це, звісно, вагомий аргумент. Проте я була сердита і, коли нам в офіс треба було купити мікрохвильову, спеціально шукала україномовний інтернет-магазин ібо задовбало. Таки да, мікрохвильова пічка з доставкою вийшла трішки дорожча за таку ж в «Розетці», і я навіть була готова доплатити ці 40 гривень з власної кишені заради принципу, але нарешті всі здалися, і ми купили її в україномовному інтернет-магазині без того, щоб я доплачувала (ну, чо, я готова була доплатити, але всім це чомусь здалося неправильним). Доставили швидко, тому ніхто не нарікав.

І от сьогодні виявляється, що в цьому україномовному інтернет-магазині ціни на багато товарів нижчі, ніж в «Розетці». Менеджери зі мною мило поспілкувалися українською про характеристики товару і навіть переклали лист, а не втирали про те, що переклад - це дорого і, взагалі, зачєм україномовним клієнтам відповідати українською, їм можна хоч китайською, китайська мова досить поширена у світі. Мені як клієнту було приємно, і я у них буду купувати й надалі.

Про що це свідчить? Про те, що той, хто дбає про свій прибуток і про свій імідж, буде дослухатись до думки клієнта, а тим, кому пофіг, будуть ігнорувати (інший варіант - вони принципові носії русского міра і будуть твердо стояти на своїй позиції, але, як показує практика, компаніям важливіший їхній імідж і продажі, тому вони дослухаються до клієнтів).

Поки що в Україні споживачам ще треба виховувати виробників і продавців. Бо замість того, щоб дбати про клієнтів, вони думають про те, що скаже їхній бос і «зачєм», а потім скаржаться, що в цій країні все так погано.

Для мене важливі не лише характеристики товару і ціна, але й сервіс. Мова входить у якісь обслуговування. Ну, як ви сприймете таке, що супердешевий і суперякісний товар вам привезуть з хамством, або менеджер почне з вами говорити турецькою, якою ви не володієте? Ви ж, мабуть, там більше не будете купувати, правда? Бо хтозна, що від них можна чекати. Отож бо й воно.

Зберігайте спокій і будьте взаємоввічливі :)

русифікація, мовне питання, проблєма, українізація

Previous post Next post
Up