MUSIC FOR IELTS

Apr 03, 2018 17:59

Here you can find some music vocabulary which you can use for your IELTS preparation. The level of vocabulary corresponds to IELTS level 6.5 - 7.5.





Album / hit single / track / piece of music / song
Альбом / хит-сингл / песня (композиция) / музыкальное произведение / песня

Lead singer / backing
Солист / сопровождение

Chamber music
Камерная музыка

Blues
Блюз

Heavy metal
Хеви-метал

Folk (traditional)
Народная (традиционная)

Jazz
Джаз

Soul
соул

Pop
Популярная музыка

Rock-n-roll
Рок-н-ролл

Classical music
Классическая музыка

Country music
кантри

Dance music
Танцевальная музыка

Contemporary / modern music
Современная музыка

Music of the 18th century
Музыка 18 века

Music of the sixties / eighties
Музыка шестидесятых / восьмидесятых

Irish / Indian / American music
Ирландская / индийская / американская музыка

Live music
Живая музыка

Tuneful / tuneless / deafening / loud / rousing / soft / sweet / innovative / discordant / soothing / relaxing / peaceful
Мелодичная / нестройная / оглушающая / громкая / возбуждающая / мягкая / приятная / авангардная / диссонирующая / успокаивающая / расслабляющая / умиротворяющая

Cantatas /arias/ chorales/ passions/ oratorios/ organ works /concertos /sonatas /symphonies /operas/ overtures /serenades /ballades /sacred choral music/ odes / ecumenical pieces
Кантаты/ арии/хоралы / «страсти» (старинная форма оратории) / оратории / произведения для органа / концерты / сонаты / симфонии / оперы /увертюры / серенады / баллады / религиозная хоровая музыка / оды / экуменические мессы

To play the piano / the guitar / the violin
Играть на пианино / на гитаре / на скрипке

To read music
Читать ноты (играть по нотам)

To have a good ear
Иметь хороший слух

To pick out any tune on the piano
Подбирать мелодию на фортепиано

To practice music
Заниматься музыкой

To play by ear
Играть на слух

To write an arrangement of Beethoven symphony
Написать аранжировку к симфонии Бетховена

To hum a tune
Напевать мелодию

To compose music
Сочинять музыку

Musicians / song writers / composers / non-musicians
Музыканты / автор песен / композитор / люди без музыкального образования

To learn music theory
Изучать теорию музыки

To imagine something dry and boring
Представлять как что-то скучное и неинтересное

To read the black dots on paper
Читать черные точки на бумаге

To draw a treble clef
Нарисовать скрипичный ключ

Lines of the stave
Линии нотоносца

To draw piano keyboards and charts
Рисовать фортепианные клавиатуры и аппликатуры

To perform on your instrument
Играть на музыкальном инструменте

To mix up the chords
Путать аккорды

To launch into a solo
Начать сольную партию

To have a thorough knowledge of keys, chords and intervals
Иметь хорошее знание о тональностях, аккордах и интервалах

BENEFITS OF MUSIC EDUCATION
ПРЕИМУЩЕСТВА МУЗЫКАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

To improve neural activity
Улучшить нейронную активность

To have a stronger, more diverse neural structure
Иметь более крепкую, разветвленную нейронную структуру

To build intellectual curiosity
Развивать пытливость ума

To know how to make a song from scratch
Знать как написать песню с нуля

Why some notes sound pleasant when played together
Почему некоторые ноты звучат приятно, когда их играют вместе

To discern meaning from what is heard
Уловить смысл того, что слышишь

To have a sharper sense of hearing
Иметь более острый слух

To be able to predict and follow music patterns
Иметь способность определять и повторять музыкальные мотивы

To perform melodies for entertainment
Исполнять мелодии для развлечения

To develop creative thinking
Развивать творческое мышление

to be creative and experimental
Быть творческим и уметь экспериментировать

To increase coordination of individual body parts
Улучшить координацию отдельных частей тела

To help with anxiety
Справляться с беспокойством (тревогой)

To raise self-esteem
Повышать самооценку

To provide a unique way for self-teaching discipline
Предоставлять уникальный шанс самостоятельно научиться дисциплине

To explore other countries’ music and culture
Узнать музыку и культуру других стран

To interpret music
Трактовать музыку

to create music / to write a piece
Создавать / писать музыкальное произведение

To be entertaining and fun
Быть занимательным и увлекательным

to require concentration
Требовать концентрации внимания

To improve critical thinking skills
Развивать навыки критического мышления

To improve language skills
Развивать языковые навыки

To promote discipline
Поощрять дисциплину

To teach teamwork
Научать работе в команде

To increase IQ
Повышать IQ

MUSICAL INSTRUMENTS
МУЗЫКАЛЬНЫЕ ИНСТРУМЕНТЫ

To make (produce) musical sounds
Издавать (производить) музыкальные звуки

Used for rituals or in religious ceremonies
Использовались в ритуалах и религиозных церемониях

Made from animal skins, bone, wood
Делались из кожи животных, костей, дерева

Trumpet / drum / flute / rattles / xylophone / harp / lyra / violin / organ / viola / guitar / horn / oboe / piccolo / clarinet / trombone / cello / double bass / bass guitar / synthesizer
Труба / барабан / флейта / трещотка / ксилофон / арфа / лира /скрипка / орган / альт / гитара / горн / гобой / малая флейта / кларнет / тромбон / виолончель / контрабас / бас-гитара / синтезатор

Aesthetic beauty
Эстетический вкус

To be pleased with the sound
Наслаждаться звучанием

Instrument builders
Мастер музыкальных инструментов

Strings
Струнные инструменты

Brass
Духовые инструменты

Woodwind
Деревянные духовые инструменты

Percussion
Ударные инструменты

Questions for practice:
1. What jenres of music do you know? What is your most / least favourite type of music? Why?
2. Do you have a favourite band or singer? Why do you like them?
3. Why do people listen to music? Give reasons.
4. When do you usually listen to music? Why?
5. What is the traditional music in your country like? Should people try to modernize it?
6. Do you play a musical instrument? If not, is there any musical instrument you would like to play? Why?
7. Can you read music? Why is music theory important?
8. How important are lyrics?
9. What makes a song hauntigly beautiful?
10. How does listening or performing music make you feel?
11. How can you encourage children to start learning an instrument?
12. What qualities should you look for in a music teacher?
13. Describe the place of music in the overall educational programme?
14. When should children start playing music instruments?
15. Is it a good idea to integrate music with other academic sunjects?
16. How important are competitions, concerts, festivals for music students?
17. Should their be music text-books as with all other school subjects?
18. Should there be a school room devoted to music classes?
19. What are the benefits of learning music?
20. What are the challenges in teaching music to young children?

Изучаем лексику для IELTS

Previous post Next post
Up