Стань бізнесменом

Feb 05, 2012 23:13

На дозвіллі переглянув перші два сезони "Акули бізнесу" (ICTV, 2006), де молоді підприємці переконують мільйонерів вкласти в їх геніальні проекти гроші. Серед інвесторів мені найбільше імпонував своїми коментарями і питаннями Володимир Колодюк. Так-так, той самий акціонер Unitrade, Melofon, City.com, який в 2007-му розвалив сімейну бізнес-імперію вартістю 730 млн. дол, не дав змоги рідному брату (який впринципі і створив бізнес) продати під час кризи свою частку і через жадібність (хотів довести капіталізацію до 1 млрд. дол. для IPO будь-яким шляхом) на сьогоднішній день залишився з одним магазином на Петрівці. Тепер язик не повернеться сказати, що я розбираюсь в людях. Потішило, що в одній з програм Колодюк з Черняком жорстко розкритикували винахідника, який просив аж 12% частку в бізнесі (пропонували 5%), мовляв які непомірні апетити, а ось воно як життя повернулось.
Від учасників спершу у мене був легкий шок. От, наприклад, людина просить 3 млн. доларів, але навіть бізнес-план не підготувала, і це непоодинокий випадок. Пропонують вкладати гроші переважно в теплиці, ферми, фабрики, але було і кілька незвичних ідей, як от новостворений матеріал, що поглинає в 150 разів більше води, ніж має ваги. Українське видання Forbes якось друкувало, що на сьогоднішній день з 70-ти профінансованих проектів "Акули бізнесу" залишилось три: "Універсальний прибиральник" (регіональна клінінгова компанія), випущений "Путівник по Україні" та дизайн-студія по шиттю одягу під замовлення. На ці три проекти "акули" витратили 80 тис. дол, хоча всього вклали в рамках програми 25 млн. дол.
Можливо моя думка дещо консервативна, але вважаю, що бізнес повинен розвиватись поступово, крок за кроком, від малого до великого, як рок-гурт, а засновники мають бути фанатиками з палаючими очима. А коли гроші даються легко і миттєво, в переважній більшості випадків вони так і підуть.

бізнес

Previous post Next post
Up