Деталізація бюджетів.

Jul 24, 2013 14:42


Питання деталізації бюджетів неодмінно встає перед керівництвом компанії при впровадженні бюджетування. І в розумних книжках, безумовно, є багато відповідей на це запитання.

Однак спробую висловити свій погляд на речі. Ось є ти, милий мій власнику, і є твій (ну наприклад) директор по маркетингу. Ви розумієте один одного з пів-слова. Ви довіряєте один одному. Ти певен, що ця людина дотримає свого слова і якщо ви домовились про те, що ”ми витратимо мільйон на маркетинг і (ну умовно) впізнаваність бренду виросте на 15 %” - то ти можеш бути певен, що так і буде.

І що при цьому буде бюджетом? Ділити цей мільйон на статті зарплата, фонди, сторонні послуги по дослідженнях, сторонні послуги з розміщення реклами тощо? Та ні, цей мільйон, розподілений між дванадцятьма місяцями і буде бюджетом. Чому? Тому що ваш взаємний рівень довіри є таким, деталізувати ще більш вглиб немає сенсу.

Чому ж розумні книжки говорять про прямо протилежне? Та тому, милий мій власнику що вони написані для зовсім інших умов. Для компаній так звано публічних, з багатьма власниками, з комітетами - бюджетним, ревізійним, аудиторським, по етиці. І тут необхідно встановити взаємний рівень довіри не тет-а-тет, а між менеджментом та горою власників, представлених переліченими комітетами та ще й зовнішнім аудитором.

Так от, милий мій власнику. Книжки про бюджетування - це книжки, написані членами оцих-всіх-комітетів на тему: ”Ми б хотіли щоби компанія дотримувалась отаких правил при бюджетуванні і тоді ми, можливо, будемо мати задовільний рівень довіри до її бюджетів”.

І коли тобі, милому одноосібному власникові, будуть розказувати ”як бюджетувати правильно” - запам’ятай. Правильно - це коли ти, маючи бюджет (яким би він не був) довіряєш цьому документові, розумієш, як компанія планує жити далі і маєш впевненість, що відхилення будуть невеликими.

Цим, до речі, корпоративні бюджети рідко можуть похвастатись.

finance, ua, budgets

Previous post Next post
Up