Еволюція термінів: хто такі жлоби і як вони заважають

Feb 16, 2013 23:50

Тато прислав цікавий уривок з лекції Антона Мухарського (Ореста Лютого) «Жлобологія» у Вінниці. Вважаю бажання домовитись у термінах дуже важливим.

image Click to view



Запис з Новин Вінниці

Нині вирішила подумати, як моя думка на цю тему змінилась з часу, як я поганенько написала про жлобів що про них думала, коли побачила прекрасно оформлений Іваном Семесюком сайт http://www.zhlob.com.ua/, який вже чомусь замінився якимось зовсім іншим змістом, де «інтелігенція» України (письменники та інші митці), збиралися думати та обговорювати проблему жлобства в Україні. Тоді мої думки там не надрукували, також не відповіли, і я, декілька разів не перечитуючи, під настрій опублікувала усе це на Народній Правді.

З того часу світ трошки змінився, і я змінилась з світом. Прочитала про масову культуру у Умберто Еко і замислилась про соціальні корені того жлобства. Тому що на пост-совковому колоніальному просторі є така мішанина у соціально-культурному і економічному стані можновладців та «маленьких пересічних», треба дуже добре розібратися з запропонованим поняттям жлобства щоб воно стало інструментом зміни на краще і не новою репресивною антиукраїнською риторикою. На сьогодні я вже нічого поки не скажу. Тільки хочу навести вірш який я не знайшла коли писала свою статтю.

Едуард ДРАЧ*
НОВІТНІЙ ЯНИЧАРСЬКИЙ МАРШ,
АБО ПОЛІТИЧНА ЗАЯВА В РАЙВНО ГРИЦЬКА ІВАНОВИЧА ПРИДУРЧЕНКА, ХОХЛА ЗА НАЦІОНАЛЬНІСТЮ

Здравствуй, дорогоє наше районо!
Я пишу заяву і смотрю в окно:
Це ж моєй дитинє скоро сьомий год,
Ето ж в школу нинє вже оно пайдьот.
Но вмешалась сила сатанинськая,
Бо ближайша школа - українськая!
Що ето такоє - спрашиваю вас,
Нікуди дитину вести в первий класі
Пнулись я і жінка з яслєй-садіков,
Щоб була дитина, як в начальніков.
Бо какой начальнік, рило свинськоє,
Скажеть вам хоть слово украінськоє.
В українську школу я б дітей не вів,
Їх учебнік школьний весь би посадив.
Там хотя б Шевченка прочитайте зміст -
Ето же отпєтий націоналістці
Як сприймьот дитина все натурою -
Піде неодмінно за Петлюрою!
(Сам я українську закончів давно,
Так казали: "Грицька - будущий Махно".)
Хто там ще за мову, що за голоса?
А по мнє била би в доме ковбаса.
І щоб хата скраю, і щоб самогон -
Ой лунала б пєсня - ото всех сторон!
Ми пойдем всє хором в саму свєтлу жизнь!
А заклеймим позором націоналізм.
І спайом, как Сталін научил нас петь:
Гаркнем - "Україну з України геть!"

1990

UPD

image Click to view



Зверніть увагу на ведучих та зніяковілі обличчя слухачів. Контекст і риторика нейтрализують та повертають будь-який запал. Своїми роздумами хочу знищити цей ворожий контекст і поставити речі і акценти на свої місця.

------
*"На першій «Червоній руті» у Чернівцях 1989 року Драч брав участь саме в конкурсі співаної поезії. Саме тоді він зрозумів, що людина з музичним інструментом в руках може змінити світ на краще: «Є досвід першої «Рути» й «Оберегу», які змінили Україну. Тодішня школярка Марія Бурмака співала «Ой, не квітни, весно, мій народ в кайданах». Її слухали 30-40-річні чоловіки, і їм ставало соромно боятися. Такі речі змінювали людей із середини, а потім вони вже виходили на вулиці. Хоча музика не завжди говорила «Беріть вила, коси, граблі». Просто вона давала заряд, який на даний момент був необхідний людям»."

боротьба за виживання, епоха публічності, революції навколо нас, страна_дураков, випробування повторюватиметься доки не з, не треба брехати, свобода думки, ми б були іншими якби не сталося, стереотипи, сама собі філософ

Previous post Next post
Up