Етнограф Зеленін у "Східнослов'янській етнографії" кілька разів згадує календарні зви
чаї селян Кобринського повіту. За звичай, він тільки коротенько згадував про них "Українці Кобринського повіту Гродненської губернії зазвичай лишають з краю полоси дві покладених хрестообразно жмені колосів". Але на один з них Зеленін звернув більшу увагу, бо вважав його західноєвропейським запозиченням: "Лише одну категорію описаних обрядів можна з відомим підставою вважати запозиченої із Заходу, а саме дії, пов'язані з ряженим конем. Не виключена можливість, що обрядові ігри з ряженой конем, яку іноді називають русалка, прийшли до східним слов'янам із Заходу разом з ρουσάλια, dies rosarum. На Заході кінь виступає, очевидно, як уособлення духу рослинності.
У 1853 р в українців Кобринського повіту Гродненської губ. був зафіксований ритуал Іванова дня, в якому чітко видно риси, чужі східним слов'янам. Тут в землю вбивають жердину, на який надітий кінський череп. Навколо жердини палять гілки дерев. Обрядова пісня звучить так: «Де ти, Купало, зимувало?» - «Зимувало в пир'їчку, літуватиму в зіл'їчку». - «А ми прийдемо зілля рвати і тебе, Купало, виганяти». - «Я зимувало в криниці, а літуватиму в пшениці» (ОР РГО, I, 453). Тут чітко видно уявлення про Купалу як про дух рослинності." У другому фрагменті Зеленін приводить розмір тички з черепом: "У ніч на Івана Купала молоді хлопці надівають приготовлену кінську голову на тичку завдовжки з півтора сажні, тичку забивають у землю, кладуть довкола неї гілля з дерева і запалюють."
Запис про кінську голову є й у С.Толстої: ""гето називали її відьмою, тую голову, ето уже сама відьма і відьму ету треба збити. Збивали її, збивали, поки зоб'ють, уже і укинуть її у вогонь,спалять і всьо. Відьму спалили, а сами гуляють, іграють коло костра, начинають звечора і гуляють там вони. Кисть згоріла, то уже відьма, уже більш нічога ни буде, вона порчи робити ни буде, бо всьо ж, вона згоріла."