Заводів у межах 1 км від лінії шінкансена побільшало зі 1121 у 1965 році до 3691 у 1976. На Осакську виставку 1970 року шінкансен перевіз 15% від загального пасажиропотоку, тобто близько 10 млн. людей. Зараз шінкансен перевозить за добу в середньому близько 400 тисяч людей, відстань від Токіо до Осаки - 2 год 25 хв. Є аналітики, які розцінюють появу шінкансену як створення величезної економічної зони від Токіо до Осаки, тобто уздовж лінії Токайдо: (це в епоху Едо був найкращий і найшвидший шлях із Кіото до Токіо).
Але для Осаки шінкансен - це не тільки позитив. Наприклад, доля Осаки у загальнонаціональному ВВП зменшилася з 10.2% у 1970 до 7.4% у 2011, а відсоток підприємств із капіталом більше 100 оку, які мають в Осаці головні офіси, зменшилася на 10% - з 19% у 1970 до 9 % у 2009 році.
Шінкансен проходить і через Наґою з Кіото, але там той самий ВВП не зазнав значних змін: у Наґої (там неподалік головний офіс Тойоти знаходиться) трохи виріс, у Кіото - зменшився на 0.1%. У 2027 році планують ввести в експлуатацію поїзд на магнітній подушці (швидкість - 500 і трохи більше км-год), і експерти переживають, аби з Осаки всі остаточно не втекли в Токіо та околиці.
За 50 років перевезено 56 оку (1 оку - це 10 мільйонів, далі рахуйте самі) людей; після запуску лінії між Канадзава та Наґано наступного року, загальна довжина колій перевищить 2600 км.
This entry was originally posted at
http://brovary84.dreamwidth.org/173320.html. Please comment there using
OpenID.