Představení bylo nádherné, dojemný konec, který mě rozplakal, výborné výkony, ta Amélie mi sice moc zase neseděla, ale Morris (zpívající Simonova "tchána" Fiesca) se mi líbil. Samozřejmě i Marcello Giordani, který navíc moc pěkně vypadá. A pěkně mu to zpívalo, bohužel je to ne dost velká role, tenorové pasáže si vždy užívám nejvíc:-)
A hrozně se mi líbil Plácido Domingo, zpívající barytonovou roli (!), což sice není poprvé, že by něco takového dělal, ale v MET jako baryton asi ještě nevystupoval:-) V prologu musel představovat vlastně postavu, které je tak o čtyřicet let nejmíň míň, než je Plácidovi ve skutečnosti. Hlas má pořád krásný a taky umí hrát.
Padouchem tam byl jakýsi Paolo, původně přítel Simonův, který mu nakonec podá jed. Vlastně se k Simonovi zachová hůř než čestný nepřítel Fiesco, se kterým se na konci smíří. Fiesco má možnost /dá mu ji Paolo/ SImona ve spaní zabít, ale to už (opakovaně vlastně) odmítá, říká, že není vrah a neplatí pro něj, že účel světí prostředky, což je moc pěkná výmluva, ale obvykle dost podezřelá. Plácido DOmingo letos nebo příští rok ? bude v MET zpívat čtyřicet let. Podobnou dobu jako tam působí James Levine.
Plácida si teď nějakou dobu pouštím, má pěkný, plný hlas. taky Giordaniho!!!!, Andrease Scholla a svého oblíbeného Josého Carrerase a ukázku z koncertu tří tenorů (Nessun dorma). Na youtube se toho dá najít hrozně moc.
Nevěrohodná zápletka, za to MET nemůže, a zase tak moc nevěrohodná taky nebyla. I když: holka je x let v opatrován ísvého dědečka a neřekne mu, odkud přesně přišla, co si z raného dětství pamatuje atd., a pak se na chvilku potká s dóžetem, svým otcem, dost možná spolu mluvili poprvé poněkolikáté, a hned mu vyžvatlá všechno možné, kdo ji to vychovával, než z ní byla Amelie Grimaldi. a taky má u sebe obrázek matky, co za ty roky tomu dědečkovi neukázala, ale otci (dožeti) o tom obrázku řekne hned :-)))
Výprava pěkná, nejdřív taková středověká ponurá noční ulice - Janov, potom vila někde na venkově tak jako typicky italsky modré nebe, zelené stromoví, antická vila, zahrada něco jako na Kratochvíli, takový ten dojem, ovšem co vypadalo výborně, byl takový slavnostní sál, včetně fresek apod. coby výzdoba stěn a stropu, je to strašně realistické, MET nešetří asi na ničem (a nejmíň na Armidě:-) , tak aspoň vypadaly dosavadní ukázky z výpravy k Armidě:-)) ) potom tam ještě byla scéna v pokoji, podobný krb jsem viděla v Pijoanových dějinách umění:-), prostě renesanční Itálie (Janov).
Marcello Giordani zpíval v kostýmu, ve kterém už dřív zpíval Gabriela Plácido Domingo.
byly rozhovory, s dirigentem Levinem, s Domingem, s Amélií (viz obsazení na mém seznamu), s Morrisem, s Giordanim a taky s Kiri Te Kanawa, která zpívá v Dceři pluku, představení, které mělo následovat po odpoledním představení Simona Boccanegry. Jak jsem psala, Plácido Domingo zpíval Simona, barytonovou roli, ač je tenor (a hodlá prý zpívat v Massenetově Thais Athanaela, což je taky barytonová role, kterou v MET zpíval nedávno Thomas Hampson a bude 2011 zpívat Oresta v Iphigenii v Tauridě dodávám, v přímém live in hd přenosu), a dřív zpíval Gabriela Adorna, tj. roli, kterou měl včera Marcello GIordani (Plácido prý dává přednost roli SImona, má větší vývoj, je zajímavější což je pravda:-)).
našla jsem tenhle
blog o opeře, kde se hodně píše o hd live vysílání z MET .
Ukazovali taky ukázky z posledního představení této sezóny, z Armidy,u té se lze těšit už jenom na výpravu, taky na Renée Fleming v hlavní roli a taky na čtyři tenory, kteří se tam vyskytnou:-)))) to je výhoda.
Byly taky ukázky z Hamleta, pěvec v roli Hamleta mi připomněl Davida Thewlise a pěkně zněl že "pěkně" !!!! :-)))))), takže dobré:-) Ofélii zpívá Nathalie Dessay:-)
v lednu a únoru 2011 Simona Boccanegru bude v MET zpívat Míťa:))))