Довольно слабое выступление Буша. Такое ощущение, что планы реформ Social Security и прочая - будут заброшены. Все его дурацкие либеральные проекты ("no child left with less then average education", "бесплатные лекарства, дешевле, чем себестоимость" и прочая "всем по потребностям и при этом поровну") - уже достигли таких размеров, что непонятно,
(
Read more... )
Reply
Reply
Reply
Reply
Reply
(кстати, я говорил не о повышении зарплаты учителям, а о повышении их квалификации через курсы, тесты и пр)
Reply
У меня есть два встречных вопроса:
1. Почему Вы хотите "решать" эту проблему? В смысле, получение образования народом - это Ваша конечная цель? Это - смысл жизни, Вселенной и всего прочего?
2. Если Вы понимаете, что нельзя заставить хотеть, а от этого зависит 90% успеха, то почему Вы продолжаете обсуждать квалификации, курсы, зарплаты и так далее? Типа, пользы не будет, но давайте хоть побольше денег потратим?
Reply
Отвечая на вопросы.
1. Это не конечная цель. Это ступенька к более развитому обществу с меньшей преступностью, лучшей производительностью, лучшими взаимоотношениями между людьми. Я подразумеваю, что образование это не только умение вычислить градиент дивергенции ротора векторного поля или знание, кто был губернатором Нью Джерси в 1865 году, а некий образ мышления, умение работать со знаниями.
2. Заставить нельзя. Заинтересовать можно.
Я так и не услышал Ваших предложений.
Reply
(The comment has been removed)
Reply
Reply
Вот результаты:
the ECLS data show no correlation between a child's test scores and how often his parents read to him. How can this be? Here is a sampling of other parental factors that matter and don't:
•Matters: The child has highly educated parents.
•Doesn't: The child regularly watches TV at home.
•Matters: The child's parents have high income.
•Doesn't: The child's mother didn't work between birth and kindergarten.
•Matters: The child's parents speak English in the home.
•Doesn't: The child's parents regularly take him to museums.
•Matters: The child's mother was 30 or older at time of the child's birth.
•Doesn't: The child attended Head Start.
•Matters: The child's parents are involved in the PTA.
•Doesn't: The child is regularly spanked at home.
Reply
Either those Freakanomics "results" are missing something important, or my education and those of my nieces, and other kids like them - all of it is pretty much unexplainable.
Now, the obvious thought: the factors that are listed as "matters" do not look like the fundamental things, but rather like closely corellated symptoms of something more significant.
Reply
1) The study tracked 20000 schoolchildren. The total estimate for foreign born population of US is less than 12%. Moreover, judging by the distribution by age (see page 3 on my link), the percentage of foreign-born kids is even less than that. Therefore, I think the study didn't even look at the kids' or parents' origin, treating all kids in the same way and looking at general characteristics.
As for your last paragraph - in the book, they go through many pages explaining the difference between correlation and causation. For example, attending Head Start does not correlate with higher grades, while having a lot of books at home does - even if the child is not reading those books! They explain, just as you said, that there are deeper factors in play and "Yes" to the "We have a lot of books at home" only points to them, but obviously, books alone don't make a child
Reply
Reply
Reply
Leave a comment