Зручність сервісу-довгобуду? Ні, не чули.

Oct 16, 2016 15:15


Скажу одразу, я б цього тексту не писав, якби не сьогоднішні «приколи» із поданням електронної звітності через тестовий кабінет планика податків. Я розумію, що він тестовий, але він вже давно тестовий і зважаючи на відсутність інших інструментів для подання звітності під Linux, - важливий, а важливе потрібно робити швидше, та якісніше.

Як володілець невеликої ділянки я повинен сплачувати плату за землю з фізичних осіб. Не бажаючи заборгувати податок державі, я чекав на податкове повідомлення-рішення із зазначенням суми податку до сплати.

Відповідно до п. 287.5 ст. 287 Податкового кодексу, податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, яке формується до 1 липня поточного року (п. 286.5 ст. 286).

1 липня настало і пройшло, але повідомлення-рішення я так і не отримав - як виявилося, через глюки у нєдорелізі дані щодо мого району просто зникли із бази, що і унеможливлювало його формування.

Це вже не дивує, якщо згадати, що там то діри СЕА ПДВ допомагають робити мутки з податковим кредитом, то взагалі інформація терабайтами зникає.

Врешті-решт я податок заплатив ще до отримання ППР, безпосередньо дізнавшись, скільки ж мені потрібно заплатити, і невдовзі після цього я отримав ППР. Ну як отримав - «отримав», знайшовши його просто на подвір'ї без корінця, де я повинен був розписатися і проставити дату вручення.

Згідно п. 2 розділу 3 Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків - фізичній особі, якщо його вручено особисто такій фізичній особі або надіслано на адресу за місцем проживання з повідомленням про вручення. Мені ж ППР не вручили ані першим, ані другим способом. Пічалька, але вини працівників у цьому немає.

Прикро бачити, що у держави, для якої збір левової частки коштів забезпечує саме податкова, завжди немає коштів на те, щоб нормально профінансувати направлення листів поштою. Можливо, для когось ще стане відкриттям, але прості працівники податкової часто відправляють листи за власний кошт. А листи, які необхідно надсилати тільки із повідомленням про вручення, зараз дорого коштують.

До того ж, вишивата може кидати у мене лайном, але я здатен критично оцінити те, що податкова служба сусідньої країни розсилає повідомлення про сплату транспортного податку у фірмових конвертах із QR-кодами, у яких всередині гарні форми повідомлень, у порівнянні із якими наші форми «Ф», «Р», «Ш» та інші «Р1» виглядають архаїчно. І отут мені знову прикро за державу. Кілька років поспіль, ще з часів Клименка, точаться розмови про те, що податкова повинна стати для платника не фіскальною, але сервісною службою.

І хоча всі ми знаємо, який був і що робив Олександр Клименко, і те, що він робить зараз (до чого я особисто ставлюся вкрай негативно), але одного не відняти - новації, що почалися за часів Міністерства доходів, були масштабними і спрямованими на краще: ЦОПП, брендбук, намагання запровадити єдиний корпоративний підхід (про їх реалізацію тут не йдеться, вона залишає бажати кращого) - саме це потрібно і було нормально розвивати. Нормально, а не як завжди - наприклад, додали QR-коди на ППР, а далі що? надворі ⅩⅪ століття, а нормального електронного документообігу так і немає…

Залишається лише сподіватися, що все зміниться на краще, і я встигну це побачити.

податкова, україна

Previous post
Up