ЮНИСЕФ мечтает воспитывать бандерлогов.

Jan 31, 2018 22:04

Close to 300 million children aged 2 to 4 worldwide (3 out of 4) experience violent discipline by their caregivers on a regular basis

Violent discipline at home is the most common form of violence experienced by children. While teaching children self-control and acceptable behaviour is an integral part of child rearing in all cultures, many caregivers rely on the use of violent methods, both physical and psychological, to punish unwanted behaviours and encourage desired ones. Regardless of the type, all forms are violations of children’s rights. Caregivers do not necessarily use violent discipline with the deliberate intention of causing harm or injury to the child. Rather, it sometimes stems from anger and frustration, lack of understanding of the harm it can cause or limited familiarity with non-violent methods. While children of all ages are at risk, experiencing violent discipline at a young age can be particularly harmful, given the increased potential for physical injuries as well as children’s inability to understand the motivation behind the act or to adopt coping strategies to alleviate their distress.
Около 300 миллионов детей в возрасте от 2 до 4 лет во всем мире (3 из 4) регулярно подвергаются насильственной дисциплине со стороны своих воспитателей

Насильственная дисциплина на дому является наиболее распространенной формой насилия, испытываемого детьми. При обучении детей самоконтроль и приемлемое поведение являются неотъемлемой частью воспитания детей во всех культурах, многие опекуны полагаются на использование насильственных методов, как физических, так и психологических, для наказания нежелательного поведения и поощрения желаемых. Независимо от типа, все формы являются нарушениями прав детей. Попечители не обязательно используют жестокую дисциплину с преднамеренным намерением причинить вред или травму ребенку. Скорее, это иногда происходит от гнева и разочарования, отсутствия понимания того вреда, который он может нанести, или ограниченного знакомства с ненасильственными методами. В то время как дети всех возрастов подвергаются риску, испытывать жестокую дисциплину в молодом возрасте могут быть особенно вредными, учитывая возросший потенциал для физических травм, а также неспособность детей понять мотивацию этого акта или принять стратегии преодоления их проблем.
Previous post Next post
Up