Тиждень тому у львівському тролейбусному депо відбувся день відкритих дверей, присвячений 66-річчю тролейбусного руху у Львові. Дата виглядає трішечки зловісною та й теперішній стан львівського тролейбуса у порівнянні з його кращими часами наводить на не надто веселі роздуми.
На жаль, в мене на вийшло прийти на сам початок та послухати, що розказували під час екскурсії. Коли я таки добрався до депо, там було зовсім безлюдно, але на територію ще пускали.
2. Наглухо зафарбовані вхідні двері адміністративної будівлі ніяк не натякали, що за ними може відбуватися щось схоже на день відкритих дверей, але таки так.
3. На майданчику між корпусами вишикували тролейбуси різних марок, які зараз працюють у Львові. Найближче до нас жовта модернізована Шкода 14Tr, далі ЛАЗи різних поколінь, Електрон та Богдан.
4. Свого часу чимало суперечок серед транспортних фанатів викликала львівська модернізація трамваїв Татра КТ4, яким під час неї змінювали дизайн передка. А от модернізовані тоді ж за схожою технологією тролейбуси Шкода 14Тр такого шквалу критики вже не викликали. Як на мене, все це тому, що тут з повагою поставилися до дизайну тролейбуса - осучаснили його, але при цьому зберегли впізнаваність.
5. Якби тут з'явилися ще й сучасні електронні маршрутовказівники - було би взагалі шикарно.
6.
7.
8. Неподалік від виставкових стояв ще один ЛАЗ-52522, який чекає чи то списання, чи то вже порізки на металобрухт. Буде шкода, якщо вони так один за одним зникнуть всі.
9.
10. Колись я щодня ходив повз тролейбусне депо у школу і пам'ятаю, що тоді вся ця територія була заставлена тролейбусами і чим ближче було до мого випускного класу, тим більше вони перетворювалися на шрот. У часи свого розквіту львівський тролейбусний парк складав понад 200 одиниць, а скільки їх лишилося зараз? Штук 60 мабуть.
11.
12.
13.
14. Поки блукав по території, в голові постійно крутилася думка "от якби в нас цінували стару техніку та був спеціальний музей, де її можна було би зберігати...". Ех...
15. Ось ще кілька достойних музею раритетів.
16. Особливо потішила ця вишка на шасі ГАЗ-51, на вигляд у непоганому стані і навіть на сучасних номерах.
17. Дивно, але я чомусь не пам'ятаю, щоби бачив її колись на львівських вулицях.
18.
19.
20.
21. 50 відтінків RAL1016. Сірчано-жовте пофарбування Електронів з часом стає помітно блідішим.
22. Всередині одної з майстерень.
23. Кажуть, останнім часом депо дуже просунулися в плані побутових умов для працівників, наприклад відремонтували роздягальні, душові та туалети. Однак потішити вас фоточками свіжовідремонтованого депошного туалету в мене не вийде - спробу потрапити туди зупинили уважні працівники, мотивуючи це тим, що "там же чиїсь особисті речі можуть лежати, а раптом шось пропаде???"
24. Зате я можу потішити вас фотографією цього ж цеху у 2015 році, з якої видно, що тоді у ньому було значно гірше з освітленням та не було опалення (оцих круглих труб з нержавійки, по яких обігрівач ганяє гаряче повітря.
25. Ззовні видно також нові вікна.
26. Тут знову подумалося про неіснуючий музей старої техніки.
27. Ще один цікавий екземпляр - тролейбус, перероблений у Болгарії з російського автобуса ЛіАЗ. Він вже роками стоїть на території, але ніколи не працював на маршрутах, бо належить, наскільки я чув, приватному підприємцю, який привіз його сюди... хз для чого він це зробив, коротше кажучи.
28.
29.
30. Та й таке.
Дивіться також:
Еволюція тролейбусної мережі Львова Трамвайний Карлсруе. Як виглядає депо зсередини? Трамвайне депо Ляйпцига - вид зсередини