Трохи більше тижня тому Львівелектротранс презентував свою
пропозицію зміни майже половини своїх маршрутів. Тоді я вирішив запустити невелике опитування, щоби побачити ставлення людей до цих можливих змін. Дякую всім, хто витратив свій час на заповнення моїх анкет - давайте тепер разом подивимося, які відповіді ми отримали.
Про всяк випадок уточню - я не є працівником Львівелектротрансу, мені просто було цікаво, чи співпадають мої думки з цього приводу з думками інших людей. Ну і ще мені просто подобається задавати питання та спостерігати, як ростуть стовпчики діаграм.
2. Загалом маємо 193 заповнені анкеті. На питання про вік та стать дехто вирішив не відповідати, тому тут цифри трохи відріняються. Для початку трохи про самих респондентів - почнемо з вікового розподілу. Тут очікувано найчисельнішою стала група 26-35 років. Червоненький сегмент, який я забув підписати - це 18-24 роки.
3. 70% виявилися чоловіками.
4. Понад 90% опитаних постійно мешкає у Львові.
5. А тепер найголовніше та найцікавіше питання - оцінка кожної пропозиції зміни маршруту. Однозначний чемпіон глядацьких симпатій тут - №9 з вокзалу на Санта-Барбару. Сихівчани дуже хочуть їздати на вокзал трамваєм. Також досить позитивно сприйняли №1 "Вокзал-Погулянка" та №4 "Вокзал-Торф'яна". Коротше кажучи, побільше маршрутів на вокзал, хороших та різних.
Маршрут №5 "Коновальця-Миколайчука" - рекордсмен за кількістю негативних оцінок, а щодо зміненої сімки з Шевченка на Пасічну майже сотня респондентів вважає, що ця зміна не є принциповою.
6. Цікаві результати вийшли у цього питання. Тут наприклад видно, що досить багато респондентів планують регулярно використовувати двійку, а от наприклад щадня їздити вісімкою планую вдвічі більше опитаних, ніж дев'яткою на вокзал.
7. Придумуючи питання, я розкочегарився та вирішив ще спитати про способи оплати. Звісно, цей результат не є репрезентативним, але все одно цікаво, якими способами платять у трамваях та тролейбусах люди з фейсбука. А вони, виходить, вже частіше використовують мобільні додатки, ніж разові квитки. І дуже мало хто з опитаних купує проїзні.
Додам ще деякі з коментарів, які лишали під опитуванням. (Важливе уточнення - моя думка може не співпадати з думкою автора кожного конкретного коментаря).
"Перестановка ліжок в борделі не вирішує питання фігової якості шлюх. Сьогодні працює, завтра не працює, на третій день поламалась в процесі, на четвертий поміняла клієнта в процесі"
"Пам'ятаю, як зробили зміни автобусних маршрутів перед Євро 2012. Тоді міська влада заплатила купу грошей іноземній фірмі, яка розробляла Схему. Для Сихова це був жах!. Всі основні маршрути в центр пустили по Стуса. А альтернативні по Зеленій і Стрийський прибрали взагалі. (Зараз на 46 (великогабаритний) повернули нарешті!) Наскільки я знаю, ніхто масштабних соціологічних досліджень не проводив і думки львів'ян тоді не питався."
"Радо користуюся тролейбусами, але на трамваї складно покластися. Тому відповідь про частоту користування можна перефразувати "планую користуватися за умови дотримання графіку".
"Погоджуюсь що дивною виглядає рокіровка кінцевих 7 та 1. Тішить зміна 5-го маршруту (часто пересуваюсь в тому напрямку). За 9 "жирний плюс", хоч для мене це не є актуальним. Водночас дивно що на Княгині Ольги лишається лише 3-ій маршрут (чи не буде цього замало?)."
"Якщо трамваї будуть їздити з перебоями, так як вони зараз їздять, то від перестановки номерів на маршрутах абсолютно нічого не зміниться в кращу сторону. Навпаки, це принесе додаткової плутанини, особливо для тих, хто у Львові буває час від часу і користується якимось певним маршрутом."
"Користуюсь власним авто. Літом робив експеремент, купував місячний абонемент і їздив на роботу трамваєм. За місяць пересів назад на авто, оскільки втрачав дуже багато часу в корках по дорозі на роботу і досить часто йшов пішки в центр після роботи, бо чекати трамвай доводилось дуже довго.
Користувався трамваєм №2.
Це все я до того, що крім правильних маршрутів, важливо забезпечити їх надійність, але ви і самі це знаєте :)"
"Цікавив би маршрут Миколайчука - Пасічна/Погулянка, тому що з Личаківської в район Миколайчука без пересадки маршруток немає. Мені, як мешканці Личаківської, хотілося би трамваєм повертати на Митній в сторону Франка, як це колись робила 10-ка."
"На загал зміни якісь непрозорі, на основі чого вони прийняті - незрозуміло. Особисто мені подобається лише те, що з Погулянки можна ближче під'їхати до місця поточного працевлаштування, та й те - така собі зміна."
"Щодо змін 4 та 5 маршрутів. Вважаю, що їх однозначно потрібно міняти але не впевнений, що саме так, як це запропоновано. Щодо появи Сихів-Вокзал 100% потрібний маршрут але чи варто жертвувати на це 9-ку, зновуж не впевнений. Змінені 1 та 7 викликають питання і сумніви."
"Не логічно розглядати без змін маршрутної мережі автобусів та забезпечення проїзду з пересадками без подвійної оплати"
"Чому неможна впустити 7 маршрут частково по 6 (Миколайчука-Шевченка). Скажімо зробити 7а. Це покращить швидкість руху по графіку, окільки корки менші на даному маршруті і зніме навантаження з 6а і транспорту що їде на Рясне. Пересісти біля Лялькового театру на транспорт що курсує по Личаківській чи на Пасічну труднощів немає."
"В маршрут 1 змініть кінцеву на Пасічну, там більший район, багато студентів, а також тих, які пересідають на приміські маршрутки. А також краще б трамвай з вокзалу на Личаківську їхав через Вітовського-Франка, бо в той район з Личаківської їде лише 18 автобус. Так можна буде уникнути того, що 2 і 1 майже на всьому маршруті дублюватимуть один одного. Також прохання залишити трамвай 7 як є, він зєднує два цвинтарі Янівський і Личаківський, навряд чи хтось заїхавши в місто на вокзалі одразу захоче поїхати на цвинтар."
"Я не міняв би так радикально - це може бути погано. Для початку змінити маршрут №4(і так напівпорожнім ходив) та усунути дублювання №1 ,№9 №10"
"окрім трамваю з Сихова до Залізничного вокзалу зміни не принципові,на мій погляд"
"Додайте ще маршрути з Миколайчука( кінцева трамваю 6 - район Топольної) на Личаківську, на вул.Шевченка, на Сихів. Микрорайон збільшується по Лінкольній та Липинського, а тільки один маршрут. Це неправильно."
"#7 залишити Погулянка - Шевченка. #1 зробити Пасічна - Вокзал (там більший пасажиропотік буде).
+ потрібно маршрут з Личаківської в напрямку Франка-Вітовського, можливо на Кн.Ольги - туди не їздить нормально навіть жодна маршрутка"
"краще зробити можливості пересадок на трамваї, ніж робити довжелезні маршрути типу вокзал-санта-барбара і годину чекати трамвай, бо він в корку/один на маршруті"
"9 маршрут стане ще рідше їздити адже маршрут збільшать а вагонів як і лишаться 3 штуки"
8. Ось такі результати. Поки готував цей пост, теперішній (точніше вже колишній) директор Львівелектротрансу Олет Береза встиг подати у відставку і поки не ясно хто буде його наступником та чи будуть ці плани актуальними для нового керівника. Але в будь-якому випадку, якщо ці діаграмки наштовхнуть когось на корисні ідеї - буду тільки радий.
Дивіться також:
Львівелектротранс пропонує змінити маршрути Звуки у громадському транспорті Львова: результати опитування