Як ви мабуть пам'ятаєте, свого часу я трохи займався темою зовнішнього оформлення львівського громадського транспорту, брав участь у організації з цього приводу відкритого конкурсу та
регулярно писав про те, для чого це і чому важливо. Довести тоді справу до реалізації тоді не вдалося, але все одно цікаво слідкувати за тим, що відбувається із цією темою у інших українських містах.
З того часу деякі наші міста теж зайнялися уніфікацією вигляду свого ГТ і у цій справі намітилися два основних підходи - пошук свого стилю (
як приклад - Одеса) та запозичення перевіреної часом лівреї із якогось закордонного міста.
2. Однією з перших шляхом запозичення пішла Вінниця, якій понад сотню своїх старих трамваїв подарував швейцарський Цюріх.
3. Отримавши їх, вінничани не стали вигадувати велосипед, а почали використовувати біло-блакитну швейцарську кольористику та поступово перефарбували у неї також і всі свої тролейбуси. Нові тролейбуси тепер також купується тільки таких кольорів. Це фото зроблене кілька років тому - зараз жовтих тролів на вулицях вже не зустрінеш.
4. У тому ж стилі оформлюються і трамваї Вінвей, які будують у Вінниці на базі Татри КТ4.
5. Звісно, із вулиць Цюріха біло-блакитна гама нікуди не зникла. До речі, покоління трамваів що на фото ліворуч це наступний кандидат для командирування до Вінниці за кілька років.
6. Ще одним прикладом міста, яке успадкувало ліврею з Європи, став Івано-Франківськ. Все почалося з купівлі десятка вживаних тролейбусів Graf&Stift у австрійскому Зальцбурзі. Фото з
ФБ-сторінки фраківського Електроавтотранса.
7. Ось його колишній колега у Австрії.
8. Низькопідлогові австрійці зі зручним салоном сподобалися пасажирам і стали символом нової якості громадського транспорту Івано-Франківська. В результаті інші міські тролейбуси під час ремонтів стали також фарбувати у австрійські кольори.
9. Далі Франківськ вирішує замовити партію автобусів і їх також вирішили пофарбувати у зальцбурзьку ліврею. Спочатку був таких фотошопний ескіз.
10. І ось вже фото збирання автобусів із цехів заводу Богдан у Луцьку.
11. При цьому сам Луцьк придивляється до вживаних тролейбусів HESS із швейцарського міста Біль. Цікаво, чи перекочує їхня соковита ліврея на інший луцький транспорт, якщо все зростеться?
12. У Києві ситуація теж спадкова, але не така однозначна. З одного боку, нещодавно місто отримало велику партію польських трамваїв PESA, пофарбованих у синій колір, який успадкувався від песівського московського замовлення.
13. У той же час львівський Електрон продовжує фарбувати трамваї для Києва у сірий металік, який початково призначався для російського Санкт-Петербурга. Тролейбуси та автобуси у Києві при цьому лишаються жовтими. Який колір в результаті переможе у цій боротьбі спадковостей?
14. Як на мене, таке мімікрійне успадкування дизайну громадського транспорту це досить непоганий варіант із прогнозованим результатом. Лівреї, що не один десяток років пропрацювали у європейських містах є перевіреним на практиці якісним продуктом і у новому місті стають таким-собі демо-зразком, що поступово робить новий вигляд звичним для містян і його подальше впровадження стає логічним продовженням історії.
До речі Львів збирається купувати партію вживаних берлінських Татр, які, схоже, остаточно зацементують жовтий колір, як одну з головних львівських громадсько-транспортних скрєп :) І в цьому є свій символізм - чи-то випадково, чи-то навмисне виходить, що Львів навіть у такому питанні тримається за більш звичне до останнього. Львів то є Львів :)
Дивіться також:
Що не так з жовтим кольором?