Як не дивно, але в наш час сучасних технологій ми досі знаходимось у 80-тих роках минулого століття в питанні оплати комунальних послуг. Ми давно користуємось кредитними картками в супермаркетах, купуємо товари в інтернет-магазинах, поповнюємо рахунки мобільного зв"язку в терміналах самообслуговування. І при цьому досі йдемо у банківські відділення з купою книжок, стоїмо в громадних чергах сплачуючи за комунальні послуги.
До того ж за цей жах з нас ще й здирають комісійні, і досить не малі. Вартість цих "послуг" складає від 1 до 30 грн. за платіжку. А оскільки платимо ми за світло, за газ, за послуги РЕУ, за холодну воду та каналізацію, за гарячу воду та опалення, за телефон, за кабельне телебачення, то комісія складає від 7 до 200 грн. і більше. Тому наші Черкащане шукають віддлення банків, де ще не беруть комісії і створюють там величезні черги.
В найближчі 2-3 місяці я планую з цим покінчити раз і назавжди. Вже декілька місяців я працюю над створенням в Черкасах єдиного інформаційно-розрахункового центру. Що це таке і що це дасть місту?
Основою ЄІРЦ є єдина база особових рахунків платників за житлово-комунальні послуги в я кій будуть зберігатися дані по всіх платежах по всіх послугах жителів міста. ІРЦ виконує функції нарахування, обліку, адміністрування всіх платежів та забезпечує даними всіх учасників проекту.
В результаті:
Банки, відділення пошти, одержують можливість приймати платежі автоматизовано, не використовуючи абонентські книжки. При цьому оплата може відбуватися не тільки у касових відділеннях, а і у банкоматах за допомогою пластикових карток, а також через термінали самообслуговування.
Так само мешканцям не реба шукати віддлення банку. Платежі можна сплатити прямо в супермаркеті, вокзалі, ринку, на зупинці - через банкомат, або термінал самообслуговування. Або дома чи в офісі за допомогою інтернет. Крім того в будь-якому банкоматі, відділенні банку, пошти, через інтернет мешканці будуть мати можливість одержати інформацію про стан своєї заборгованості з усіх комунальни послуг та послуг зв"язку. І ні яких черг!!! Створена мережа розвантажить існуючи пункти приймання платежів.
Важливо і те, що платежі будуть безкоштовні для мешканців міста.
Існування ІРЦ дозволить:
автоматизувати процес нарахування житлових субсидій;
активно запроваджувати регулярні платежі, коли по даних ІРЦ, за заявою мешканця, суми заборгованостей будуть щомісячно сплачуватись з його карткового рахунку.
Управління виконкому зможуть оперативно одержувати інформацію про стан оплат за житлово-комунальні послуги.
Досвід існування подібних центрів показує, що платіжна дісципліна та процент оплат за комунальні послуги значно покращується. Відповідно, покращується і якість комунальних послуг.