Написано в Коэлете "Мудрость несчастного презренна и к словам его не прислушваются ".долгие годы не мог с этим согласиться,всё казалось если не прислушваются значит это не совсем мудрость,ведь даже если ты принципиально не согласен с выражением"'если ты такой умный,то почему ты такой бедный"постоянно слыша её что то от неё остаётся.Но в последнее
(
Read more... )
Тут (http://tora.us.fm/tnk1/ktuv/mgilot/qh-09-16.html) приводят еще источники:
פירשנו שהכוונה לאדם מסכן מבחינה חומרית - אין לו רכוש, מעמד או כושר שיכנוע. רעיון זה, שאדם צריך שיהיה לו רכוש ומעמד כדי שיוכל להשפיע, נזכר גם במקומות נוספים:
•קהלת ז11: "טוֹבָה חָכְמָה עִם נַחֲלָה, וְיֹתֵר לְרֹאֵי הַשָּׁמֶשׁ" ,
•משלי יד24: "עֲטֶרֶת חֲכָמִים עָשְׁרָם, אִוֶּלֶת כְּסִילִים אִוֶּלֶת", לפי חלק מהפירושים .
[занудно] в заголовок вкрались опечатки חכמת המסכן בזויה
Интернеты еще пишут (http://tora.us.fm/tnk1/ktuv/mgilot/qh-09-1318.html):
איש מסכן וחכם הוא היצר הטוב - מידת היראה שלנו, יראת ה' וראיית הנולד. הוא מסכן כי הוא רואה את הסכנות ולא יכול להושיע - זו מידה רוחנית שנמצאת בתוך גוף חומרי, ויש לה מעט מאד השפעה עלינו, ומעבר לכך -
ואדם לא זכר את האיש המסכן ההוא - אנחנו לא זוכרים את מידת היראה, לא זוכרים את ההרגשה הטובה שיש לנו כשאנו יוצרים קשר עם ה', וכשאנחנו ניצלים מצרות בזכות היראה וראיית הנולד, ולכן נכשלים שוב ושוב.
Когда в Питер? ;) Хорошей недели и спасибо за Киевские приветы!
Reply
Leave a comment