Skaitinėdamas oficialią Baltic Pride 2013 renginių Vilniuje
programą netikėtai sužinojau, kad ji apims ir ganėtinai kontroversiškų idėjų propagandą.
Pasirodo, ten bus viešinama bei skleidžiama t.v. queer ideologija.
Kuri, švelniai sakant, civilizuotame pasaulyje yra vertinama ganėtinai kontroversiškai.
Dauguma homoseksualių polinkių turinčių žmonių visiškai nepageidauja būti tapatinami su radikaliais išsišokėliais queer'ais ir laikosi nuo jų atokiau.
Priminsiu, jog skėtiniu terminu queer nūnai įprasta vadinti tuos įvairių orientacijų žmones, kurių seksualinė elgsena nukelia juos toli už tradicionalistinio mainstrymo ribų.
Tie žmonės mano, kad seksualinės elgsenos ribas brėžianti tradicinės visuomenės kultūra laikytina priespauda jų atžvilgiu. Su kuria, savaime suprantama, jie jaučia pareigą negailestingai kovoti.
Kaip pažymima Wikipedia
straipsnyje, greta homoseksualistų, queer sąvoka apima ir kitaip save suprantančius netradicinių seksualinių pomėgių žmones.
Tokius, kaip
panseksualistai,
pornoseksualistai,
interseksualistai,
genderkvyrai,
aseksualai.
Įtariu, jog dauguma skaitytojų neturi žalio supratimo, kas slypi po šiais egzotiškais terminais.
Tačiau queer sąvoka apima ir mažiau egzotiškų ir mums labiau girdėtų seksualinių orientacijų atstovus.
Pavyzdžiui - praktikuojančius
BDSM (~sadizmą-mazochizmą),
autoseksualizmą (~onanizmą) ir įvairias gruppenseksualizmo formas -
svingerizmą (~apsikeitimą žmonomis) bei
poliamoriją (~grupinį seksą) .
Taigi, kaip nesunku pastebėti, tarptautinis renginys Baltic Pride 2013, kuris Lietuvos publikai pristatomas, kaip galimybė visos Europos homoseksualiems žmonės suvažiuoti ir pasidžiaugti vienas kitu, turi kiek platesnį ideologinių siekių
ratą.
Baltic Pride 2013 rėmuose kol kas gan nežymiai ir palyginus nekaltai bus brukama itin radikali ir piktybiška, prieš tradicinę visuomenę nukreipta queer ideologija.
Prilyginama net savotiškam
seksualinių mažumų nacionalizmui ir vystanti gan specifinę
antikultūrą.
Šiuo atveju atvirai deklaruojanti
BDSM (~sadizmo-mazochizmo),
autoseksualizmo (~onanizmo) ir įvairių gruppenseksualizmo formų -
svingerizmo (~apsikeitimo žmonomis) bei
poliamorijos (~grupinio sekso) NORMALIZAVIMO siekius.
Primenu, kad šios netradicinės orientacijos - kaip ir homoseksualizmas - Lietuvoje nėra niekaip ribojamos teisiškai. Jų atstovai nėra niekaip diskriminuojami ir gali laisvai realizuoti seksualinius pomėgius savo privačioje ar šiaip ne viešoje erdvėje.
Tačiau kol kas tų intymių pomėgių ir seksualinės elgsenos ypatumų viešos išraiškos nėra priimtinos dėl vyraujančios visuomenėje tradicinės dorovės. Pagal kurią tokie reikalai yra žmogaus intymaus gyvenimo dalis ir negali būti viešo demonstravimo, o juo labiau - pasididžiavimo objektas.
Skirtingai nuo homoseksualistų, tiek idėjiniai onanistai, tiek svingeriai, tiek grupinio sekso mėgėjai, tiek kitokie queer'ai leidimo surengti Pasididžiavimo paradą Gedimino prospekte negautu. Bent jau kol kas.
Todėl šiais metais jų atstovus pamatysime nebent žygiuojant bendrose LGBT Pasididžiavimo Parado gretose.
O štai po kelių metų, kuomet homoseksualizmo plėtros
aktyvistų intensyvių pastangų dėka radikalioji queer ideologija įgis daugiau legitimumo, visuomenei bus iškeltas nepatogus klausimas:
- kodėl vienoms netradicinėms mažumoms Pasididžiavimo paradus Gedimino prospekte rengti galima, o kitoms - lygiai tokioms pat - lyg ir ne? Juk tai kvepia diskriminacija ir pasibjaurėtina kvyrofobija.
Tuomet ir suvoksime - link kur mus vedė Šv.Tolerancijos dvasia.
Kai vieną dieną prospektu žygiuos Svingerių ir poliamorų Pasididžiavimo paradas, po savaitės - Autoseksualistų-onanistų ir analinio sekso mėgėjų Šlovės maršas, o dar po mėnesio - BDSM sadistų-mazochistų Garbės eitynės.
Tuomet jau gerbiamam Užsienio reikalų ministrui L. Linkevičiui tikrai nebepavyks išsisukti nuo asmeninio dalyvavimo visuomenės brandą
liudijančiame renginyje
prisidengus netikėta išvyka į užsienį.
Niekur nedingsi. Teks asmeniškai žygiuoti kolonos priešakyje.