Передовим теоретиком
федералізму в
Україні та був
М. Драгоманов, який вбачав у ньому найкращу (найповнішу) форму
демократії.
1891 року
Братство тарасівців стало першою
політичною організацією, що виступила за вільну соборну федеративну Україну, окресливши у своїй програмі майбутню українську державу як федерацію
Лівобережної,
Правобережної,
Степової України,
Кубані й
Галичини. І вже у
вересні 1905 року
Микола Міхновський розвинув цю ідею в запропонованому
проекті Конституції.
Прихильником федеративної України був і
В'ячеслав Чорновіл:
Я уявляю майбутню Україну федеративною державою - союзом земель, які склалися історично й несуть на собі природно-кліматичні, культурно-етнографічні, мовно-діалектні, побутово-господарчі та інші відмінності, що творять неповторне різнолике обличчя єдиного народу. Бачу в складі Української Федеративної Народної Республіки такі землі, як Київщина, Поділля, Волинь, Галичина, Буковина, Закарпаття, Гетьманщина, Слобожанщина, Запоріжжя, Донеччина, Таврія (Чорноморія), а Крим - як незалежного сусіду або автономну республіку в союзі з Україною.
Прихильники федерації обґрунтовують її доцільність географічними, історичними, мовними, культурними особливостями різних українських територій та зовнішньополітичними поглядами їхніх мешканців; ні совдеповскій централізованій державі тощо.
Позитивними наслідками федералізації на думку експертів є: формування регіональних еліт, максимальні повноваження й ресурси на місцях (повна ліквідація «київського корита»), взаємоконтроль двох рівнів влади (суб’єктів федерації та федеральної), конкуренція між регіонами за інвестиції, зниження протиріч у суспільстві та ін.
Федералізм це не сеператизм(нафталіновий штамп обмеженних “патріотів” укрполітиків) а вища форма демократії такі як США бельгія німечинна англія(в якійсь мірі) і т.д це коли нарід на своїй землі(малій батьківщині(місцях)) зумовленний історичним, культурним, економічним, релігійним розвитком сам вирішує що йому робити:
1.якою мовою говорити
2.які пісні та гімни співати
3.в яку церкву йти
5.в який театр чи клуб іти
6.яких героїв шанувати
7.і за які команди вболівати
8.на шо податки давати
9. і на шо їх получати
10.яке тв дивитись
!! На долю 30 федеративних держав світу ПРИХОДИТЬСЯ 80% СВІТОВОГО ВВП !!
!!! !!! !!! ФЕДЕРАЛІЗАЦІЯ УКРАЇНИ АБО ФЕДЕРАТИВНИЙ СТАТУС УКРАЇНИ (ФРУ) МАЄ ГОЛОСУВАТИСЬ НА РЕФЕРЕНДУМІ !!! !!! !!!
Анатолій Гальчинський, доктор економічних наук, радник президента Кучми з макроекномічної політики, у минулому - директор Національного інституту стратегічних досліджень:
Я глибоко переконаний, що майбутнє України це федеральна держава. І зовсім помилковою є точка зору, що федералізація тягне за собою дезінтеграцію держави. Навпаки. У нас різні регіони, й можна надати кожному регіону наблизитися до своїх коренів. На заході країни одне ставлення до приватної власності, на сході - інше. Чому не вирішити це питання диференційовано? В німецьких землях концептуальні питання економічної політики вирішуються по-різному. Федералізм цікавить мене, як вченого, а не як практика. Але коли сьогодні затіяли гру в Конституцію, то там потрібно ставити й питання глобального порядку: перспектива федералізації, двопалатний парламент. Я впевнений, що Україна не може бути чисто президентською республікою. Цар завжди був чужим для українського народу. Віче, і як його продовження парламентська республіка більш природно для України. Федералізм це тонка проблема, її слід порушувати у академічних кабінетах, це - не справа політиків. Потрібно оцінювати ступені регіоналізації, механізми, моделі. Передумова введення федералізму, це адміністративно-територіальна реформа. Поляки запустили низку реформ через проведення саме адміністративно-територіальну реформу. Двадцять сім областей недієздатні, якщо ми говоримо про регіоналізацію економічної та соціальної політики. Ще одна передумова - неупереджене тлумачення цієї політики. Я розумію, наскільки гострим є питання соборності. Але навіть мовну проблему ми не можемо вирішувати під один стандарт. Уніфікація це минуле століття. Сьогодні світ рухається до наближення права всіх інституційних формувань (територіальних громад) бути самим собою, але в рамках єдиною держави. Це стосується і історії, і мови. Я вважаю, що в ЄС криза відбувається тому, що вони не знайшли оптимуму з централізацією та децентралізацією, різних форм суспільного устрою (адміністративного та інституційного).
Україна вже дуже змінилась, ненависть, нетерпимість та нерозуміння починає зростати, люди виснаженні війною,брехнею та зневірились ,їх почали ще більше розділювати і навязувати нікому не потрібні ідеї та думки в той момент коли вони виживають та ледве зводять кінці з кінцями. Але люди стали неабияк розумними за ці всі роки і особливо в політиці.
Тому федеративна Україна це найкращий вихід від втрати держави та населення і поділу її між сусідами, а приклади такого поділу можна читати в історії Речі Посполитої 1772р. 1793р. 1795р. і як не дивно від того часу можна проводити багато паралелей ,теж було різне всередині себе по вірі по мові по культурі по менталітету, теж були релігійні проблеми, теж були олігархи(магнати), теж була страшна корупція, продажні суди та бідність. І всі ми знаємо чим це закінчилось бо теж тянули з реформуванням країни та її устрою.