Чи ходитиме паровоз Боржавською вузькоколійкою наступного року?

Sep 24, 2017 13:46

ФБ-пост Дениса Добри, голови ГО "Друзі Боржавської вузькоколійки" стосовно гучно розпіареного проекту курсування відрізком залізниці туристичного потяга в серпні 2017 року.

На початку 2017 року в засобах масової інформації набув розголосу проект, анонсований Закарпатською ОДА, товариством ОстГлейзе та УЗ, «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017». Активісти руху «Друзі Боржавської вузькоколійки» вітали таку ініціативу обласної влади, адже про подібний проект йшлося на робочих зустрічах в стінах Міністерества інфраструктури України, та очікували на конструктивну співпрацю для реалізації напрацювань з розвитку туристичого руху на вузькоколійці за останні роки.

Для проведення пілотного проекту «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017» було прийняте рішення перемістити паровоз Гр 280 з оборотного локомотивного депо Гайворон регіональної філії «Одеська залізниця» до оборотного депо Берегове регіональної філії «Львівська залізниця» на час проведення вказаного проекту на серпень 2017 р. Після закінчення проекту, було заплановано повернути паровоз Гр 280 до оборотного депо Гайворон.

Весь період підготовки і реалізації проекту «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017», на нашу думку, супроводжувався неадекватними діями координатора товариства ОстГлейзе спільно з представниками закарпатської ОДА та Львівської залізниці. Це можна пояснити на тому прикладі, що розклад руху потягу, вартість квитків і будь-яку логістичну інформацію неможливо було отримати від організаторів. На поштову адресу руху «Друзів Боржавської вузькоколійки» ми отримували багато листів з запитами про невідповідність анонсованих подій реаліям, про зірвані рейси без жодних пояснень. Найбільш проблемним фактом є те, що на протязі серпня місяця залізничний пасажирський рух Виноградів - Хмільник - Виноградів, який і так відбувається обмеженим три дні в тижні, взагалі був скасований. Це фактично паралізувало сполучення місцевих для жителів в дні ярмарок в м.Виноградів, куди селяни регулярно доставляють залізничним транспортом продукцію, а також позбавило туристів реально відвідувати с.Шаланки та ст.Хмільник.
При підготовці проекту до його реалізації не було заздалегідь залучено туроператорів та власників сільських садиб. Вся підготовка звелася до формального відкриття маршруту з наївною самонадією що туристи завтра поїдуть тисячами. Думка та досвід експертів з організації туристичного руху до уваги прийняті не була.

Громадський рух «Друзі Боржавської вузькоколійки», спільно з ГО «Боржавська ініціатива», за останні роки успішно реалізовував туристичні залізничні проекти, коли були повністю сплачені рахунки за надані послуги Укрзалізниці і дуже виглядає дивним той факт, що проект «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017» реалізувався без жодного економічного обґрунтування та прогнозу залучення туристичних потоків.

Ми підтримуємо висновки експертів стосовно пілотного проекту «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017» в наступних пунктах:
- у оборотному депо Берегово відсутнє необхідне обладнання, фахівці з ремонту паровозів, а також паровозні бригади, що мають досвід обслуговування в тому числі вузькоколійних паровозів;
- анонсований маршрут Берегово - Хмільник - Виноградово - Хмільник - Берегово був змінений на Іршава - Хмільник - Виноградово - Хмільник - Іршава. Координацію проекту та внесення змін на місці здійснював представник організації Ostgleis з представниками ДН-5 та моторвагонного депо Королево. Зміна маршруту спричинила чималі невдоволення серед туристів, які розраховували логістику пересувань відповідно до розкладу руху автобусів та залізничного транспорту;
- переговори представниками організації Ostgleis та Закарпатської ОДА стосовно різних питань проводились з представниками апарату управління ПАТ «Укрзалізниця», регіональної філії «Львівська залізниця», Ужгородської дирекції залізничних перевезень (ДН-5), що спричинило відсутність єдиного організаційного центру та відсутність можливості для координації, контролю проекту та визначення відповідальних, а також своєчасного інформування пасажирів про зміни у розкладі;
- погано проведена робота з залучення туристів (за яку відповідала організація Ostgleis), наслідком чого стала незначна заселеність поїзда, збитковість проекту;
- перегін Хмільник - Іршава закритий, електрожезлова система сигналізації опломбована, незрозумілі умови щодо можливості здійснення маневрів по станції Іршава. Переїзди з автомобільними дорогами на цьому перегоні не підготовлені, в багатьох місцях головки рейок знаходяться нижче рівня ґрунту або на рівні асфальтного покриття. Це спричинило удар крейцкопфа правої парової машини паровоза об асфальт з подальшим зламом золотникових кілець, що стало причиною відставлення паровоза Гр-280 по станції Хмільник 12.08. Внаслідок цього, із запланованих 8 поїздок з паровозом відбулись лише 3;
- колія на ділянках Виноградово - Хмільник - Іршава та Берегово - Хмільник перебуває у поганому стані, габарит на ділянках Берегово - Хмільник та Хмільник - Іршава не підготований, видимість обмежена, рух поїзда здійснюється зі швидкістю 15 км/год. Для організації туристично привабливого поїзда необхідно виконати ремонт колії та підвищити швидкість руху;
- вугілля, надане регіональною філією «Львівська залізниця», а також Закарпатською ОДА, не придатне для використання на паровозі, спричинило значне коксування та залив колосникової решітки паровоза, що потребувало тривалого часу для усунення. Паровозна бригада з оборотного локомотивного депо Гайворон, що має тривалий досвід роботи на паровозі Гр 280 та відзначається високим професіоналізмом. Опалення паровоза надалі проводилось дерев’яними шпалами.

За інформацією ПАТ «Укрзалізниця» , їм не надходили проекти щодо подальшого розвитку туризму на Боржавській вузькоколійці ні від регіональної філії ЛЗ,ні від інших суб’єктів. Також не визначені джерела фінансування подібних проектів. Витрати на вантаження та переміщення паровоза, експлуатаційні витрати повністю лягли на підрозділи Товариства.

Враховуючи наведені проблемні питання вважаємо за доцільне звернутися до Закарпатської ОДА, ПАТ Укрзалізниця, з проханням врахувати нашу думку при продовженні проекту «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017» , та звернути увагу на безперебійне функціонування Боржавської вузькоколійки як для мешканців регіону, так і для гостей.

Від імені учасників руху «Друзі Боржавської вузькоколійки» Денис Добра.

Див. також:  Старовинний «зіркастий» паровоз готують до пуску в берегівському депо (фото, відео)

image Click to view

Іршавщина, Берегівщина, Берегово, вузькоколійка, туризм, Виноградівщина

Previous post Next post
Up