Між коміксами та комп'ютерними іграми

Feb 05, 2014 16:52


Пост для Олафа про Чугункон
Після відкриття на Чугунконі паралельно йшло два семінари на схожі теми. "Ігри по комп'ютерним іграм" та "Ігри по коміксам".

Перший проводив Ігор Федоренко з Чугуєва. Отой що робить кпк-шки "Луч". Той, що мене так приємно вразив минулого року.
За рік, що минув, Ігор встиг:
- завести пафосне прізвисько iLord;
- засвітитись на Хабрі;
- з'їздити на Зілант;
- забронзовіти.

Але почав він непогано. Каже:
- Я приехал на Зилант и попал на семинар, где всерьёз обсуждалось,  можно ли делать ролевые игры по компьютерным. Позвольте, об этом надо было говорить несколько лет назад! А сейчас надо обсуждать - КАК это надо делать!

Оу, так, крихітко!
Я ще пам'ятаю отой пост Блекі про комерціалізацію РІ. Де високочолі на конвенті сидять і на повному серйозі розмірковують: є в РІ комерціалізація, чи ні. Чи є, чи таки нема.
А тим часом навколо йде повноцінний піар з використовуванням найсправжнісіньких маркетингових технологій. А вони розводять, є комерціалізація чи ні.

Ну давай же побалакаємо за ігри по іграм.
- А хто з вас робив ігри за комп'ютерними іграми?  - десь половина присутніх. - А хто використував при цьому матапарат?
Бля, чо? Перепрошую, шо, бля?
Він взагалі про що?
- Как печально, что вы не использовали матаппарат. А ведь необходим для просчета игрового баланса....
Тю. Він би не вийобувався, а так і казав, що баланс гри. А то матапарат...
Але на цей матюк зреагувала не лише я. Підвівся Коля Ульдо. Виявилось, він теж математик. І вони удвох понесли таке, що я звідти втекла. Бо це якась дискримінація осіб з гуманітарною освітою.

Втекла я до Семара. А в нього цікаво....
Семар упорюється по коміксах. Він вважає, що по коміксах можна робити непогані полігонні ігри. Правда, є декілька але - чотири, якщо не помиляюсь. Відсутність культурної бази, стереотипи, необізнаність аудиторії та проблеми із сюжетом. Тобто пищ-пищ піу-піу це гарно, але для полігонки замало.
Але є приклади непоганих російських ігор, навіть міні-серій, де ці проблеми було подолано.
Тим часом мені кортіло дослухати про комп'ютерні ігри, і я повернулася до попередньої аудиторії. А там....
Там вони завзято малювали на дошці якісь складні та незрозумілі гуманітаріям схеми.
- И если в этой точке они будут респауниться вдвое чаще....
- Но это же не работает!
- Да, к сожалению...
І чим більше я слухала, тим більш мені здавалося, що вони обговорюють усім відомі старі граблі, тіки на технологічному слензі. Бо страйкболу він краще підходить. А я ж знаю, що ніхуя не зрозуміло це не обов'язково дуже розумно. Скоріш навпаки. Щоб переконатися, я вирішила запитати експерта:
- Арыська, мне кажется, или они действительно несут какую-то хуйню?
- Не кажется!
- ОК!

І я повернулася до Семара. А там...
А Семар розповідає, що гра про супергероїв у коміксах - це не пищ-пищ піу-піу, це в першу чергу ОБВС. Тому що, по-перше, кожен супергерой таким якось став. По-друге, він з оцим усе життя живе. І вимушений спілкуватися лише з іншими невдахами з гіпертрофованим ОБВСом, навіть якщо вони мудаки всі до одного, тому що усі інші його просто не розуміють.
Точнісінько як на рольовому конвенті, еге.
А з цього можна зробити непогану гру.

Що я вам скажу.
В мене зовсім  не було наміру порівнювати два семінари. Але в Семара було цікавіше. Він розповідав те, що цікаво слухати: як робити полігонки по коміксам і про що там грати. Я б може й поїхала. Та шо, може й поїду.

А на другому семінарі... Ото вони розводили про схеми та матапарат... Про необхідність прораховувати усе до дрібнесеньких подробиць... А нам було цікаво інше - наприклад, як переносити сетінг комп’ютерної гри на реалії полігону. А про матапарат нам нецікаво.
Арися каже:
- А потом встал Рио (это чувак, который в Одессе делает Метро и Сталкера) и сказал - мы тоже несколько лет заморачивались этими расчетами. Учитывали все детали. Составляли мануалы по сорок страниц. А потом убедились, что игроки все равно всё проёбут, не поймут и сделают по-своему. Поэтому мы выкинули эти мануалы нахуй, и теперь пишем правила по принципу максимального удобства для мастеров!
Переможець та його  звіт.


(Семар, до речі, я тебе ненавиджу вже добу, за нейроченця та драменбейс)

чугункон-2014, новые технологии

Previous post Next post
Up