כנס הפנטסיה של בר אילן

Mar 19, 2008 22:16


אתמול והיום התקיים כנס ממלכות הדמיון של אוניברסיטת בר אילן ( Read more... )

כנסים, מדע בדיוני

Leave a comment

Comments 6

antongarou March 20 2008, 04:26:06 UTC
בתור אתיאיסט שלומד בלשנות ומדעי המוח, ההרצאה של גברת גולדברג בהחלט לא עשתה לי טוב ללחץ הדם, ובמיוחד משפט המחץ שלה לגבי העובדה ש"מדעי המוח מוכיחים שהמקובלים תמיד צדקו" לקראת הסוף.באיזשהו שלב הייתי צריך לצאת החוצה כדי שאני לא אגיע לפודיום ופשוט אחנוק אותה על השטויות שהיא מדברת.אני לא חושב שזה היה נראה טוב אם חבר צוות היה רוצח את אחד המרצים.

נ"ב אני מסכים הסכמה מלאה לגבי כרטיסים.אני מכיר יותר מאדם אחד שבדיעבד לא הגיעו בגלל זה.

Reply

yael_cwen March 20 2008, 19:56:15 UTC


בתור סופרת פנטסיה אני משתדלת לשמור על ראש פתוח. באמת אין לי בעיה לשמוע הרצאה שלמה שמדברת על קבלה בלי להאמין בקבלה. הבעיה שלי קופצת כשהתיאוריה לא נותנת לעובדות ברורות להפריע לה - למשל, שהתורה ניתנה בכתב העברי העתיק ולא בכתב המרובע.

אבל כשמתחילים לתת לי טיעונים ברמה של "היה ידוע מראש שהיהודים יאמצו את הכתב המרובע" אז אני מבינה בעצם שהויכוח נגמר. שום דבר שאני אגיד לא יוכל להיות בעל משמעות, כי לעובדות אין כאן שום חשיבות. רק לאמונה.

וזה עוד בלי להכנס לבעיה הענקית הזו שאם מנתקים מלה מההקשר שלה, אפשר להוכיח הכל. כל סודות היקום כתובים בכל ספר טלפונים לפי שיטה זו. וכל סודות היקום הם כמובן "כל מה שאני מחפשת, וכל מטרה שאני מציירת אחרי ירי החץ".

Reply

antongarou March 20 2008, 20:10:51 UTC
כן, אבל כמו שציינתי אני מדען.ועם סף סיבולת נמוך לשטויות שנלקחות ברצינות, בנוסף.היו לי שלוש בחירות:להתווכח איתה באופן תוקפני(לא יצרני), לרצוח אותה(לא מומלץ) או לצאת מהאולם. אז בחרתי בדבר שיעשה לי הכי מעט נזק

אני לא רואה שום בעיה עם לדבר ולהקשיב לשטויות: כל עוד לשני הצדדים ברור שאלה שטויות, והדבר נעשה למען ההומור או כחלק ממשחק.ברגע שמתחילים לקחת שטויות ברצינות אני מפתח אלרגיה חריפה שמתבטאת בלחץ דם נוסק.

Reply


sabrerunner March 20 2008, 08:05:13 UTC
אני רק מצטער שלא היה אפשר למקם את הכנס בצורה יותר נוחה ביחס לימי חופש. כמה שאני רוצה להגיע לכנס, אני לא יכול להרשות לעצמי לפספס שיעורי פיזיקה.

Reply


kilroy_il March 20 2008, 12:01:49 UTC
לא פלא שלא היו הרבה אנשים. לא היה כמעט שום פרסום לכנס, הסתובבתי בבר אילן וחיפשתי שלט, כרזה, משהו. שום דבר

Reply


חיזוק לדברייך בנוגע לכרטיסים kenny66 March 20 2008, 19:11:20 UTC
אני זוכר שדובר בזה ומישהו העיר שזה עלול להיות בעייתי מבחינת הארגון. אבל דווקא זכור לי מפנטסי-קון אני חושב שהאנשים בקופה החתימו את הכרטיסים או כתבו עליהם לאיזה אירוע הם תקפים, וזו שיטה שיכולה לעבוד.

אני גם חושב שבכנס כזה זה היה יעיל מאוד כי הייתה לי הרגשה שהוא כוון לשתי אוכלוסיות די שונות.

אה, ואפשר גם למכור כרטיסים מיוחדים למי שרוצה להגיע רק לאירועי אורח הכבוד.

Reply


Leave a comment

Up