רפואה ציבורית ופרטית

Aug 17, 2007 10:40



אמנם דרקונים טורפי בתולות הם נושאים ברומו של עולם, אבל פה ושם יש גם נושאים רציניים אחרים שאני רוצה לדבר עליהם, ואחד מהם הוא מצבה העגום של הרפואה בישראל.

יש לנו כח אדם נפלא, רופאים נהדרים ואחיות מצוינות. אבל זה לא סוד שהתקציבים המוגבלים, המשמרות הבלתי אפשריות, התקנים הלא מספקים והעומס הלא אנושי המוטל על הצוות הרפואי המסור פוגמים מאוד באיכות הטיפול הרפואי הניתן בארץ. לדעתי השקעה בתוכנית מניעה ארוכת טווח עם דגש על תזונה תוכל לחסוך כסף רב למערכת הבריאות, אבל זה לטווח ארוך (משהו שאף אחד לא משקיע בו בארץ). בטווח הקצר הטיפול הרפואי הציבורי שפעם היה מופת של ממש הולך ומתדרדר. בחיים אין ואקום בדרך כלל, והחלל מתמלא על ידי שירותים פרטיים שמספקות קופות החולים. כך אנשי המעמד הבינוני והמעמד הגבוה יכולים להנות משירותים רפואיים ברמה טובה בלי למכור את הבית לשם כך.

הכל טוב ויפה, אלא שאנשי המעמד הנמוך חסרי האמצעים נשארים נטושים מול המערכת הציבורית הקורסת ואין מושיע. הרופאים והאחיות המיומנים והמצטיינים מקבלים הצעות מפתות מהגופים הפרטיים, מה שמשאיר במערכת הציבורית כח אדם בינוני וירוד. חוסר הצדק זועק לשמים ולשר הבריאות.
אבל לא אלמן ישראל, ושר הבריאות הנחרץ שלנו ינקוט בכל האמצעים למען טיפול רפואי שוויוני לחזקים ולחלשים גם יחד! הוא יוסיף תקציבים למערכת הבריאות הציבורית כדי לחזק אותה ולהחזיר לה את מעמדה האבוד. הוא ישפר את התנאים של הרופאים והאחיות למען יהיו גאים במקום עבודתם וימשיכו לשרת את כל האוכלוסיה ללא הבדל גזע, דת, מין ורמת הכנסה. הוא יוסיף תקנים כדי שהרופאים והאחיות יוכלו לעבוד במסגרת שעות נורמלית ולהיות עירניים וקשובים לחולים, וכדי שלא יהיו תורים מוגזמים לטיפולים רפואיים. הוא... יעשה כל מה שהוא יכול כדי להחליש את הרפואה הפרטית בישראל, כדי שגם המעמד הבינוני לא יוכל להנות ממנה, ושכולם יסבלו ביחד בתוך הרפואה הציבורית הקורסת שלנו. כן, ככה בונים מדינה! הידד!

ואם יש משהו שגורם לי לפעמים להרהר בירידה מהארץ - אלה בדיוק הקטעים האלה.

איזו מדינה, מן העתונות

Previous post Next post
Up