הגיור בוטל

Jul 06, 2009 16:39



זוכרים משפט שנערך בפניו של השופט דרורי ובו נידון מקרה בו קופאית בחניון נדרסה במתכוון על ידי נהג שלא היה לו כסף לשלם ואחר כך אף הופקרה על ידיו? זוכרים?

זהו, אז השופט טען בהחלטה שלו לא להרשיע את הדורס שהתקרית הועילה מאוד למתלוננת והיתה אירוע מכונן בחייה ששיאו במשפט שהיווה עבורה כרטיס כניסה לחברה הישראלית. או משהו מוזר כזה.

הנדרסת היא מעולי אתיופיה. לא כתבתי על זה כלום בפוסט הקודם כי זה לא נראה לי חשוב. הרבה יותר נחרדתי מכך שאדם שדרס בכוונה אשה שרק רצתה לגבות ממנו תשלום על שירותים שקיבל מקבל עונש מגוחך כדי שלא יפגעו סיכוייו להתמנות לדיין בבית דין רבני! זו היתה הנקודה החשובה בעיני.

אבל היום בבוקר אמרו ברשת ב' שהאשה שהתגיירה לפני שש שנים קיבלה במפתיע מכתב ובו כתוב שגיורה בוטל. סתם ככה. למרבה הצער התחקיר שם לא היה שלם, ולא הביאו לידיעת המאזינים את סיבת הביטול הרשומה במכתב, ובילו כמה דקות בצעקות על האדם הלא נכון. אז אני מודה שאני עדיין לא יודעת מה בדיוק קרה שם ומדוע בוטל גיורה של האשה. אני מקווה שבהמשך מישהו יביא פרטים מדויקים יותר לידיעת הציבור.

אבל זה בטוח נראה מאוד לא טוב, שבדיוק אותה אחת - שהיה לה כזה "מזל" להדרס ושעניינה ידון מול השופט דרורי רך הלב ש"עשה לה טובה גדולה וקיבל אותה לחברה הישראלית" - ממשיכה לספוג מכות מהעם היהודי. האם זה קרה כי העזה להדרס בידי מישהו שרוצה נורא להיות דיין בבית הדין הרבני? אני ממש מקווה שלא. שזה במקרה. שהיה עניין טכני שבגללו פסלו את הגיור. ככה באופן מקרי אחרי פרסום המשפט ולפני הערעור. אני מאוד מקווה שזה לא קשור להיותה אתיופית במוצאה וש"בגללה" עמד לדין אדם שהיו לו מליצי יושר מאוד גדולים וחשובים במשפט. אני מאוד מאוד מקווה.

לא הספיק שנדרסה פעם אחת על ידי המכונית, פעם שניה על ידי בית המשפט, עכשיו גם צריכה להדרס פעם שלישית על ידי מערכת הגיור היהודית?

חברה ומדינה

Previous post Next post
Up