Я не збираюсь оцінювати діяльність міністра інфраструктури Омеляна в цілому. Ну просто не вважаю себе досить обізнаним. Але в мене є 3 запитання з приводу розвитку аеропортів, конкретно по темам, які він озвучив і наполегливо проштовхує.
- Новий аеропорт в селищі Солоному, на будівництво якого в держбюджеті закладено великі гроші.. Ідея виникла з бажання створити заміну аеропорту Дніпро, по суті приватизованому Коломойським. На перший погляд ідея добра, але… Відстань від Дніпра (шляхами) 44 км, нормально. Але ж і 60 км від Запоріжжя! Чи потрібні регіону ці 2 аеропорти в такому випадку? То аеропорт Запоріжжя приречений? Але навіщо тоді він саме зараз оновлюється а в його реконструкцію вкладаються великі гроші?
- Аеропорт в Мукачево. Анонсований як ворота в Європу. Фактично - заміна аеропорту Ужгород, основний недолік якого - необхідність використання повітряного простору Словаччини. Але невже відновлення мукачівського аеропорту дешевше ніж вирішення прикордонних проблем зі Словачиною? Ужгородський аеропорт теоретично може експлуатуватись на дві країни включно з виходом пасажирів на українську чи словацьку сторону і навіть є словацька кампанія Vedecko-vyskumnaсу, яка висловлювала готовність взяти аеропорт в концесію. Так, ЗПС Мукачева свого часу була однєю з найкращих на заході СРСР але на сьогодні вона практично зруйнована, бетонні плити з неї демонтовані і продані. Щоправда, довжина мукачівської смуги була 2500 м, що дозволяло приймати не лише АНи а й Боінги 737. Ужгородська завдовжки 2038 м і для Боїнгів не пристосована. Тобто навіть в найгіршому випадку якщо потреба в такому подовженні смуги існуватиме, одну слід відновити, другу реконструювати. (Від краю ужгородської смуги до кордону лише 100 м, але певно є можливість подовження в інший бік. Принамі, так випливає зі слів голови ОДА Г.Москаля). Щонайменше те ж на те ж. Це не рахуючи необхідності побудови в Мукачеві аеродромних приміщень і.т.д. Вигода мукачівського аеродрому не зрозуміла і не очевидна.
- Омелян заявив про майбутнє відновлення роботи аеропорту Маріполь. Новина гарна, але висновки з неї досить дивні. За словами міністра це дозволить не відновлювати роботу аеропортів Бердянська та Краматорська, внаслідок їх близькості до Маріуполя. З певним застереженням з цим можна погодитись лише стосовно Бердянська. Віддаль між цими містами 85 км., така ж, як між Дніпром і Запоріжжям, аеропорти в яких функціонують окремо. При цьому забезпечити безпеку польотів в Бердянську набато легше, ніж в прифронтовому Маріуполі. То чи не логічніше було б відновлювати роботу саме бердянського аеропорту, якщо вже вважати роботу двох аеропортів не доцільним? Що ж стосується Краматорська, то відстань від нього до Маріуполя близько 250 км, рейсові автобуси йдуть близько 6 годин і вартість проїзду перевищує 400 грн. Аж ніяк аеропорт Маріуполя не може бути альтернативою краматорському
- PS Відстань від Краматорська до Маріуполя та ж що й до працюючого аеропорта Дніпро :)