Три запитання до міністра Омеляна

Apr 27, 2019 16:53

Я не збираюсь оцінювати діяльність міністра інфраструктури Омеляна в цілому. Ну просто не вважаю себе досить обізнаним. Але в мене є 3 запитання з приводу розвитку аеропортів, конкретно по темам, які  він озвучив і наполегливо проштовхує.
  1. Новий аеропорт в селищі Солоному, на будівництво якого в держбюджеті закладено великі гроші.. Ідея виникла з бажання створити заміну аеропорту Дніпро, по суті приватизованому Коломойським. На перший погляд  ідея добра, але… Відстань від Дніпра  (шляхами) 44 км, нормально. Але ж і 60 км від Запоріжжя! Чи потрібні регіону ці 2 аеропорти в такому випадку?  То аеропорт Запоріжжя приречений?  Але навіщо тоді він саме зараз оновлюється а в його реконструкцію вкладаються великі гроші?
  2. Аеропорт в Мукачево. Анонсований як ворота в Європу. Фактично - заміна аеропорту Ужгород, основний недолік якого - необхідність використання повітряного простору Словаччини. Але невже відновлення мукачівського аеропорту  дешевше ніж вирішення прикордонних проблем зі Словачиною? Ужгородський аеропорт теоретично  може експлуатуватись на дві країни включно з виходом пасажирів на українську чи словацьку сторону   і навіть є словацька кампанія Vedecko-vyskumnaсу, яка висловлювала готовність взяти аеропорт в концесію.  Так, ЗПС   Мукачева  свого часу була однєю з найкращих на заході СРСР але на сьогодні вона практично зруйнована, бетонні плити з неї демонтовані і продані. Щоправда, довжина мукачівської смуги була 2500 м, що дозволяло приймати не лише АНи а й Боінги 737. Ужгородська завдовжки 2038 м і для Боїнгів не пристосована. Тобто навіть в найгіршому випадку якщо потреба в такому подовженні смуги існуватиме, одну слід відновити, другу реконструювати. (Від краю ужгородської смуги до кордону лише 100 м, але певно є можливість подовження в інший бік. Принамі, так випливає зі слів голови ОДА Г.Москаля).  Щонайменше те ж на те ж. Це не рахуючи  необхідності побудови в Мукачеві  аеродромних приміщень і.т.д.  Вигода  мукачівського аеродрому не зрозуміла і не очевидна.
  3. Омелян заявив про майбутнє  відновлення роботи аеропорту Маріполь. Новина гарна, але висновки з неї досить дивні. За словами міністра це дозволить  не відновлювати роботу аеропортів Бердянська та Краматорська, внаслідок їх близькості до Маріуполя. З певним застереженням з цим можна погодитись лише стосовно Бердянська. Віддаль між цими містами 85 км., така ж, як між  Дніпром і Запоріжжям, аеропорти в яких функціонують окремо. При цьому забезпечити безпеку польотів в Бердянську набато легше, ніж в прифронтовому Маріуполі. То чи не логічніше було б відновлювати роботу саме бердянського аеропорту, якщо вже вважати роботу двох аеропортів не доцільним? Що ж стосується Краматорська, то відстань від нього до Маріуполя  близько 250 км, рейсові автобуси йдуть близько 6 годин і вартість проїзду перевищує 400 грн. Аж ніяк аеропорт Маріуполя не може бути альтернативою краматорському
  4. PS Відстань від Краматорська до Маріуполя та ж що й до працюючого аеропорта Дніпро :)

Україна

Previous post Next post
Up