Цього літа, якраз коли я збирався навідатись в Україну, в центральній Європі була немаленька повінь. В Празі в цей час закрили третину станцій метро і знаменитий Карлів Міст, а в Будапешті рівень Дунаю досяг абсолютного максимуму за всі часи спостережень. З Трієсту до Будапешту я їхав автобусом і трохи хвилювався, аби на нашій дорозі не трапився який-небудь знесений повінню міст, але все було гаразд і Будапешт мене зустрів теплою сонячною погодою.
В місті мені потрібно було переночувати одну ніч і задовго до поїздки я заліз на хостелс.ком в пошуках житла. В Будапешті виявилось повно хостелів за досить низькими цінами і я забронював місце десь недалеко від пештського центру всього за 9 євро. Вже перед виїздом я детальніше глянув на його розташування - виявилось, що житиму я в якомусь єврейському районі, якраз між чотирма синагогами, де за часів війни було гетто. Гугл показував фотки задрипаних будинків, обмальованих графіті, і бомжів. В реальності там так і було, але то тільки на вулиці. В дворі ж було чисто і розташовувався гарно доглянутий садок. Сам хостел виявився теж охайним і не дуже заповненим.
Залишивши шмотки, я одразу подався на набережну.
01. Опа-опа, а тут реально щось затопило
02. Рух трамваїв по набережній перервано, в брудній воді купаються качечки
03. Реклама купальників як ніколи актуальна )
04. В Будапешті до чорта трамваїв. Найдовші трамваї в світі бігають по Будапешту - на найбільш напружених маршрутах.
05. церква Св. Матяша, 13 ст.
загалом в Будапешті залишилось мало старовинних пам"яток - турки двічі захоплювали місто, володіли ним півтора століття і багато чого зруйнували.
06. ланцюговий міст і затоплені набережні
07. на даху базиліки св. Стефана
08. сходи всередині башти
09. нижні набережні затоплені повністю, на верхніх стоять бар"єри, але вода потрохи просочується
10. через загрозу затоплення закрито одну станцію метро і дві станції приміської електрички - вони розташовані на березі Дунаю
11. Дунай і далі піднімається, робочі нарощують бар"єри
12.
13. будівля парламенту
14.
15.
16.
17. перша лінія Будапештського метро, відкрита у 1896-му році.
орієнтуватись в метро просто, але зрозуміти, що говорять по гучномовцю, - нереально; угорська мова ні на що не схожа :)
Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak! - Обережно, двері зачиняються!
18. Угорщина - не найбільш багато країна Європи. Другорядні вулиці часто виглядають обшарпаними
19. Старовинні вокзали: Nyugati pályaudvar і Keleti pályaudvar - великі і красиві, але теж давно не бачили ремонту. Потяги звичайні, не крутіші, ніж в Україні.
20. Ще один вид міського транспорту - зубчата залізниця. Веде десь на пагорби з крутими підйомами.
21. панорамка з гори Геллерт
22.
23. вечірня тусня на набережній
24. Повінь хоч і рекордна, але все тримають рід контролем. Народ гуляє, фоткає, атмосфера цілком спокійна
8-9 червня 2013