(Untitled)

Sep 04, 2014 22:40

іноді я думаю про те, яким дивним чином деяким обраним людям вдається підкоряти своїй волі мільйони інших людей ( Read more... )

венді-філософ, венді-базіка, венді-гуманіст, війна

Leave a comment

flakelviv September 4 2014, 21:03:37 UTC
Ну просто серед таких крутих людей трапляються Далай Лами, а трапляються Путіни. Далай Лам, здається, набагато більше, і це вселяє надію.

Reply

wendy_beckett September 5 2014, 08:27:41 UTC
привіт! я теж думала в цьому напрямку (але мені замість Лами уявлявся Іоан-Павло ІІ)

от допоможи мені: якщо ти погоджуєшся узагальнено вважати Гітлера генератором зла в крупних масштабах, то чи можеш ти назвати добрі справи Далай Лами? в адекватних пропорціях до Гітлера.

погані справи Гітлера ми можемо назвати легко
це декларація нерівності людей за національно-расовою ознакою, переділ державних кордонів, порушення всіх існуючих законів в загарбаних країнах і нарешті - десятки мільйонів людських смертей.
це все зробила одна людина.

я не можу назвати взагалі нічого матеріального зі справ Іоана-Павла ІІ, при всій великій моїй повазі (чудеса за які його б***фіковано, я не вважаю такими, що мали реальний вплив на людство)
ну, при всій повазі до релігії
я знаю, що Папа зробив для просування католицької церкви ДУЖЕ багато позитивного, я вважаю, що він був НЕОБХІДНИЙ нашій планеті, але я не можу співставити масштаби його діяльності з результатми Гітлера.
це різні величини.

ти погоджуєшся?

Reply

flakelviv September 5 2014, 08:47:37 UTC
Я мало знаю про Папу.

Але Далай Лама написав книжку "Мистецтво бути щасливим", яка зробила щасливими, я впевнений, більше людей, ніж вбив Гітлер.
Це лише одна цілком матеріальна його заслуга.

Reply

wendy_beckett September 5 2014, 09:04:01 UTC
так, техніки, що роблять людину щасливою нині в моді (іноді вони чомусь навіть називаються духовними)
гаразд, я погоджуюсь з тобою - будемо вважати (для нашої гри), що діяльність Лами є співставної до діяльності Гітлера

але все одно виходить, що злі вчинки мають таки більших розголос, ніж добрі
бо про злочини нацизму знають всі, а про книжки Лами - далеко ні

Reply

flakelviv September 5 2014, 09:05:05 UTC
Звичайно що більший.
Якось так кончєно працює наш мозок, що це нам цікавіше.

Reply

wendy_beckett September 5 2014, 09:08:41 UTC
ну.... можливо і не так
бо відомо, наприклад, що пам"ять людини має захисну функцію, яка втілюється в тому, що людина швидше забуває погані і краще пам"ятає гарні події в своєму житті (щоб не сконати від відчаю)

Reply

flakelviv September 5 2014, 09:10:45 UTC
Так. Але коли ми заходимо на сайт новин - то чомусь зразу читаємо погані новини, а хороші - лише якшо часу багато.

Reply

wendy_beckett September 5 2014, 09:28:06 UTC
між іншим це дуже цікаве питання з області дисципліни і шляхетності духу

ти згоден, що існує така неписана установка, ніби помічати погане, підозрювати зле, очікувати найгіршог - властивість недорозвинутих верств
людина з освітою та вихованням не дозволяє своєму настрою та думкам опускатися до такого рівня

Reply

flakelviv September 5 2014, 09:31:20 UTC
Ну, почну з того, що я в цьому плану комуніст і не розділяю людей на шляхетно-освічених і ні.
Більше того, серед освічених більше всякого лайна.

А про новини - це не "помічати погане", а просто погані новини об'єктивно важливіші.
Це, мабуть, інстинкт самозбереження.
Якби тобі сказали, що в кімнаті з тобою кобра і киця, ти би спочатку запитала, де кобра, а тоді пішла бавитися з кицею.
Думаю, якось так.

Reply

wendy_beckett September 7 2014, 07:03:43 UTC
о, щойно надійшло пояснення від радіо-психологів
ця наука стверджує, що СТРАХ викликає більше переживань, ніж позитивні емоції
страх є більш енергетичним і психотропним

Reply

flakelviv September 7 2014, 12:10:43 UTC
О, дуже гарне пояснення.

Reply

wendy_beckett September 5 2014, 09:09:57 UTC
я згадала, що на противагу тиранам існують також міфологізовані герої (щоправда, я не можу зараз навести приклади)
з гітлерами простіше все одно

Reply

flakelviv September 5 2014, 09:14:37 UTC
Міфологія - це якесь лайно.

Далай Лама це просто перше, що мені чомусь пийшло на думку.
Прикладів можна дуже багато навести.
От Флемінг винайшов пеніцилін. Це врятувало життя якійсь неймовірній кількості людей.
І так далі.

Reply

wendy_beckett September 5 2014, 09:22:43 UTC
Флемінга треба дуже напрягтися, щоб згадати
а міфологізовані мають спливати одразу - люди-легенди
Робін Гуд, Богдан Хмельницький, Мазепа, Степан Бандера, ТАРАС нарешті ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО : )

Reply

flakelviv September 5 2014, 09:24:06 UTC
Ну так, Тарас наш Григорович поміг просто незліченній кількості людей :)

Reply

wendy_beckett September 5 2014, 10:32:39 UTC
ну, я б сказала - так, поміг
якщо Гітлер мав наміри нищити певні нації, то Тарас Григорович зробив, можливо, більше за всіх, аби одна з націй мала можливість існувати, як мінімум, в культурному просторі
він наше все - поезія, живопис, культурна ідентичність
без цього нас би не визнавали
і крім цього він аккумулятор і маяк національної ідеї народу вже на протязі 150 років
інших кандидатів на цю посаду нема

Reply


Leave a comment

Up