הפרסומות דביליות לא רק משום שהן מעצבנות הרבה אנשים - ובעצם, הרי ברור שיש מפרסמים שמנסים לזעזע ולעצבן ולפעמים זה שווה להם - אלא משום שלא ברור מה הן מפרסמות. צריך לראות יותר מאחת על מנת להיות משוכנע שיש לזה בכלל קשר לתאונות דרכים, שלא לדבר שאם לא היו מספרים לי, לא הייתי יודע לאיזו קטגוריה המוצר שייך ומה הוא בעצם עושה.
אה, זה איזה גלאי שמצפצף לך בחוזקה כשאתה מתקרב באופן מסוכן למכונית לפניך. נחמד, לא?
מצד שני, ברור שאין בפרסומת הזו דבר בעבורו אפשר באמת לקנוס מפרסם.
ברור? אתה צודק, וחבל שכך. הפרסומת הזו לא סתם מעצבנת אותי, היא דוחה. אני לא ממש מצליח להסביר במילים למה היא פוגעת בי ככה, אבל אני אנסה בכל זאת - בעיקרון, הפרסומת הזו שוברת את כללי המשחק. אף אחד לא כתב אותם, אבל זה רק הופך את המפרסם לנבל ברשות. פרסומות כאלה, לפי הכללים שאני מכיר, משמשות עמותות שדואגות לחלכאים ונדכאים. כשפרסומת כזו באה כדי למכור לי חתיכת זבל אלקטרוני (וכרגע לא משנה אם הזבל הזה עובד או לא) - היא מעלה את הרף של "מה מעורר רגשות חמלה בציבור". בקיצור, למרות שאני לא ממש מצליח לנסח את הסיבה המדוייקת לכך, משהו בפרסומת הזו מרגיש לי לא מוסרי (ולא סתם מטופש). יש בה גסות לב וחוצפה שאני מוצא כחורגים מגדר הטעם הטוב. לכן, חבל מאוד שאין שום קריטריון שמאפשר לקנוס נבלות כאלה. עצם קיומו של קריטריון כזה, גם אם אינו חל על הפרסומת הספציפית הזו, היה מצמצם את כמות הפרסומות האלה שאנחנו רואים.
לא. אבל בסוף אתה תלמד לקרוא בלי לחפש תוך כדי קריאה את התשובה המתחכמת. אני יודע בדיוק למה זה לא בסדר - אני לא יודע להסביר את זה במילים שיאפשרו לך, שאינך חולק את הנחות היסוד שלי, להבין למה אני טוען שהפרסומת הזו אינה מוסרית, מעליבה ולא מנומסת.
Comments 10
ואני מסכימה איתך לגבי הפרשומת.
Reply
אל תצפה ממני להמיר יחידות נפח למשקל, אבל מדובר בהרבה כסף.
Reply
Reply
הפרסומות דביליות לא רק משום שהן מעצבנות הרבה אנשים - ובעצם, הרי ברור שיש מפרסמים שמנסים לזעזע ולעצבן ולפעמים זה שווה להם - אלא משום שלא ברור מה הן מפרסמות. צריך לראות יותר מאחת על מנת להיות משוכנע שיש לזה בכלל קשר לתאונות דרכים, שלא לדבר שאם לא היו מספרים לי, לא הייתי יודע לאיזו קטגוריה המוצר שייך ומה הוא בעצם עושה.
אה, זה איזה גלאי שמצפצף לך בחוזקה כשאתה מתקרב באופן מסוכן למכונית לפניך. נחמד, לא?
מצד שני, ברור שאין בפרסומת הזו דבר בעבורו אפשר באמת לקנוס מפרסם.
Reply
ברור?
אתה צודק, וחבל שכך.
הפרסומת הזו לא סתם מעצבנת אותי, היא דוחה.
אני לא ממש מצליח להסביר במילים למה היא פוגעת בי ככה, אבל אני אנסה בכל זאת -
בעיקרון, הפרסומת הזו שוברת את כללי המשחק. אף אחד לא כתב אותם, אבל זה רק הופך את המפרסם לנבל ברשות. פרסומות כאלה, לפי הכללים שאני מכיר, משמשות עמותות שדואגות לחלכאים ונדכאים. כשפרסומת כזו באה כדי למכור לי חתיכת זבל אלקטרוני (וכרגע לא משנה אם הזבל הזה עובד או לא) - היא מעלה את הרף של "מה מעורר רגשות חמלה בציבור".
בקיצור, למרות שאני לא ממש מצליח לנסח את הסיבה המדוייקת לכך, משהו בפרסומת הזו מרגיש לי לא מוסרי (ולא סתם מטופש). יש בה גסות לב וחוצפה שאני מוצא כחורגים מגדר הטעם הטוב.
לכן, חבל מאוד שאין שום קריטריון שמאפשר לקנוס נבלות כאלה. עצם קיומו של קריטריון כזה, גם אם אינו חל על הפרסומת הספציפית הזו, היה מצמצם את כמות הפרסומות האלה שאנחנו רואים.
Reply
אז אתה מודה בכך שאתה אפילו לא יודע מה בדיוק הנקודה הבעייתית פה, אבל עדיין מעוניין שיהיה חוק האוסר על כך?
Reply
אני יודע בדיוק למה זה לא בסדר - אני לא יודע להסביר את זה במילים שיאפשרו לך, שאינך חולק את הנחות היסוד שלי, להבין למה אני טוען שהפרסומת הזו אינה מוסרית, מעליבה ולא מנומסת.
Reply
Leave a comment