1. Urmare unui
comunicat de presa a Primariei Municipiului Chisinau, in care Primarul General Dorin Chirtoaca a declarat ca in Chisinau sunt conditii pentru a incuraja mersul pe bicicleta si practicarea sportului, am hotarat sa fac o plimbare de la Pretura sectorului Ciocana pana la Primarie, documentata prin poze si comentarii :) Sa presupunem ca Primarul nostru proaspat reales asa ar merge la servici, cu bicicleta. Deoarece avem toate conditiile.
2. Traversam o parte a bulevardului Mircea cel Batrin pe trecerea de pietoni. Pentru cei care nu stiu - biciclistii trebuie sa traverseze trecerea utilizand membrele inferioare si nu calare pe bicicleta.
3. Traversam a doua parte a bulevardului.
4. O luam pe bulevard pe strada proaspat renovata/reparata Alecu Russo. In Regulamentul circulatiei rutiere e scris, ca biciclistii se misca pe carosabil la o distanta de maxim 1 metru de la bordura (marginea drumului). Aici avem toate conditiile.
5. Cotim usurel de pe bulevardul Mircea cel Batrin pe strada Alecu Russo.
6. Piste pentru biciclisti aici nu avem, cel putin in aceasta portiune.
7. Ne continuam calea pe drumul paralel strazii, mai mult din pdv al sigurantei.
8. Acus ajungem la sensul giratoriu, care leaga strada Alecu Russo cu strada Mihai Sadoveanu.
9. Opa. Apare o imagine cu o bicicleta pe trotuar si o linie neintrerupta. Mai demult Primaria afirma ca aceasta este pista de biciclisti. Din pacate e o iluzie a Primarului General cu miros de populism. Pista pentru biciclisti nu se face din contul trotuarelor, ci din contul carosabilului.
Domnule Primar, cum respectati regula “Orasul apartine pietonilor” si cum asigurati urmatoarea ordine de prioritate: pietoni, biciclisti, transport public, transport privat?
Ce fel de deviz de cheltuieli au aceste, asa zise, piste pentru biciclisti? :)
10. Mergem inainte.
11. Salutare la toti.
12. "Cu castile pe cap mergi singur pe drum".
13. Un biciclist.
14. Atragem atentia la starea ttrotuarului dupa reparatie. A trecut un an de la darea in exploatare si.....
15. Un mic accident rutier.
16. Soferii asteapta echipajul de politie.
17. TRaversam strada pe trecerea de pietoni, urmand semnul bicicletei ("Follow the white rabbit", The Matrix)
18. Aici iepurele alb semnul cu bicicleta nu a fost depistat.
19. Mergem mai departe pe carosabil. Atragem atentia la gurile de canalizare. Indeosebi la aia de pe carosabil. Totul e OK :)
20. Din trei benzi urmare parcarii autoturismelor avem doua.
21. Asa e aici...
22. Si brusc din 2 se fac 4 :) Am ajuns la prima incercare - rondul de pe bulevardul Moscovei. Nu e tare dificil sa-l traversezi, insa trebuie sa fii foarte atent la autoturismele ce vin din dreapta.
23. Mergem mai departe pe strada Bogdan Voievod.
24. Avem aceiasi situatie, cand din 3 benzi se primesc 2.
25. Noroc ca nu este mare trafic.
26. Dupa cativa morti si zeci de raniti, au fost instalate mijloace speciale pentru a "securiza" trecerea de pietoni.
27. Urmatoarea incercare e rondul de la tipografie. Aici chiar e mare jale pentru biciclist.
28. Daca esti atent - ajungi cu bine pe bulevardul Renasterii Nationale.
29. Starea carosabilului (bulevardul Renasterii Nationale).
30. Starea carosabilului (bulevardul Renasterii Nationale).
31. Vedere mai indeaproape.
32. Intram pe bulevardul Grigore Vieru. Tot e proaspat renovat pe bani europeni. Aici nici nu miroase a pista pentru biciclisti.
33. Insa daca privim mai bine, observam yellow rabbit bicicleta galbena si o linie neintrerupta.
34. Sunt conditii domnule Primar?
35. Yellow Rabbit.
36.
37. Cum sa desenezi asa??? Cum???
38. Aici e deja culmea. Insa nu. Culmea urmeaza.
39. Acestuia ii este indiferent de ceea ce se intampla. Ora zece dimineata!!! Beat crita....
40. Iata aici e culmea.
41. Ridicam bicicleta si trecem de obstacole.
42. Cine vede linia si iepurasul galben?? :)
43. Asta e situatia. Din pacate.
44. Mergem mai departe. Spre o alta capodopera.
45. Si in fata ne apare prima strada pietonala din Chisinau.
46. Oamenii merg. Se bucura.
47. Aici au scos obstacolele alea sub forma de semisfera, ca sa poata parca cetatenii la cafenele.
48. De ce oare pietonii merg pe plasele de canalizare? Corect - e mai comod decat pe pietrele ascutite.
49. Si cu bicicleta e mai comod pe aici de mers. Multumim!
50. Ajungem in parcul Catedralei. Prin parc cu bicicleta nu se poate.
51. Chiar daca e amenajat frumos.
52. Si e comod pentru o mama cu caruciorul sau pentru o persoana cu dizabilitati sa se strecoare printre autoturisme.
53. Mergem inainte pe strada Columna.
54. Aici deja se incep "variantele".
55. Astea doua "variante" sunt cele mai destepte.
56. Opa. The white rabbit Bicicleta galbena si linia biciclistului.
57. Asta sunt trotuarele in Parcul Catedralei. In centrul Capitalei!!!
58. Se poate de facut o pauza si de citit un ziar.
59. Aici iepurasul galben dispare si noi mergem incetisor la trecerea de pietoni.
60. Iata asa trecere frumoasa avem.
61. Traversam bulevardul Stefan cel Mare si Sfant.
62. Un pic de "sex" si minori cu gatul sucit. Insa deja vedem Primaria!!!
63. Iata si am ajuns. Cu bine.
64. Parcam frumusel si mergem la servici.
65. De la Pretura sectorului Ciocana pana la Primarie sunt 7,64 km.
66. In jumatate de ora aceasta distanta se parcurge leger. Se documenteaza neregularitatile si la sedinta consiliului municipal se poate de tras mata pe spinare.
67. Multumesc pentru rabdare si intelegere. Sper ca Primarul nostru va citi acest articol si va face careva concluzii in folosul meu, in folosul lucuitorilor acestui oras frumos. In folosul oaspetilor capitalei.