Те що наша економіка майже на 50% знаходиться в тіні ні для кого не секрет, проблема лише в тому, що бюджет отримує в два рази менше надходжень, ніж це потрібно, а якщо відняти всі відкати всі тендера, які проводяться фіктивним методом, то залишиться відсотків 30, того щоб ми мали використовувати, а віднімемо ще нераціонально використані кошти, дорогі меблі завищені зарплати держслужбовців, і отримаємо 20 % від бюджету, на які живе країна.
Тому, доцільно було б шукати нові способи виходу економіки з тіні. Також хочеться ще додати, що ні у влади ні у опозиція реальних шляхів виходу з кризи немає(одних ситуація влаштовує, інші чомусь не працюють). Не хочеться зараз розписувати криву Лафера і показувати де знаходиться економіка України, тому, я намагатимуся одразу перейти до справи!
Опозиція перед виборами 2012 року розповідала, про 6 податків для економіки, про відміну податкового кодексу... Де вони зараз ці податки? З ПР і так ясно,, про що там можна говорити 98% всіх тендерів виграють, або представники ПР, або особи які до них наближені.
Звичайно 6 податків, і Європейські стандарти це добре, але як на мене вони не враховують одного це особливостей нашої економіки, а також, ще жодна з партій, не сказала, чому ж економіка іде в тінь. Всі кажуть, що у нас багато податків, але насправді підприємства йдуть у тінь не через велику кількість податків, а через 2-3 які забирають у них найбільше грошей(до прийняття кодексу у нас були збори, які складали з тисячі гривень, а ж 1 копійку).
Тому доцільно було б розібратися, який саме податок змушує йти підприємців у тінь, і як можна їх звідти вивести, або ліквідацією цього податку, або зміною ставок.
Найбільші податки, які у нас є це ПДВ, податок на прибуток, і єдиний соціальний внесок. І якщо ПДВ і податок на прибуток намагаються зменшити, то по єдиному соціальному внеску ситуація більше ніж плачевна.
Давайте розбиратися, ЄСВ станом до 30.11.13 становить 398,01 грн.(найменша ставка для ФОП, найбільша замість 34,7% становить майже 50%), при мінімальній з/п 1147,00 грн.
Додатково з нашої з/п також стягується ЄСВ в розмірі 3,6%, тепер просто уявіть що тиск на фонд з/п для підприємця зазвичай 36,2%. Тобто, замість того щоб заплатити працівнику 1147 грн., він має заплатити 1500 грн.
Таке наше законодавство, тепер давайте разом подумаємо, як краще знизити тиск на фонд оплати праці підприємства. Повністю відмінити єдиний соціальний внесок ми не можемо, оскільки наш ПФУ навіть зими не перезимує.
Якщо підняти ставки, то взагалі вся економіка піде в тінь, якщо опустити, то ПФУ зиму не перезимує... Дилема… Ви так не знаходите? Яким же чином боротися з з/п в конвертах, і оформленням неофіційно.
На мою думку, для ефективного функціонування будь-якої системи потрібно запровадити одинакові правила гри для всіх, як на мене цей принцип має закладатися в основу будь-якої системи, тому, краще як на мене, зробити внесок підприємств з ФОП однаковий для всіх, для того, щоб не перевантажувати ФОП, але дати можливість підприємцям зареєструвати більше людей офіційно.
Тобто, якщо раніше працівників з з/п 2500 грн. було 4 і сумарна з/п була 10000 грн., то з цієї з/п податків ЄСВ було 3620 грн., але оскільки їм платилася з/п в конвертах, то ця сума складає 1660 грн., а це в два рази менше, ніж якби працівники були оформлені офіційно.
Тобто, витрати на з/п, для працівників все одно будуть складати 11660 грн.(10000+1660), при офіційних затратах 13620 грн.
Тепер, якщо ввести ЄСВ один в розмірі 36,2% від мінімальної з/п, тоді роботодавець зможе платити більше грошей своїм працівникам офіційно, а це значить, що і працівники будуть давати державі більше податків у вигляді утримань із з/п.
При тих самих витратах підприємця на з/п 13620 грн., тепер податки будуть розподілятися таким чином, 1660 грн. ЄСВ(36,2% від 4-х мінімальних з/п), і решта це з/п 13620-1660=11960 грн., тобто на одного працівника припадає 2990 грн.(і це офіційно). Тепер порахуємо що з цієї суми буде утримуватися ЄСВ і податок з доходів фізичних осіб, що в сумі дорівнюють 20 %(для простоти обрахунків), тобто це буде 2392 грн., для працівника і 598 грн. для держави.
Тепер порівняємо, при одних і тих же затратах на оплату праці при першому варіанті нарахування і утримання для держави склали 1660+488=2148 грн.
При другому варіанті 1660+2392=4052 грн.
Як на мене то результат разючий! І при такому варіанті вигідно всім, і людям і державі, і підприємцеві!