Так, саміт завершився,
ось DW повідомляє:
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6321311,00.html У результатах світової конференції ООН з питань захисту клімату всі країни розгледіли успіх. Водночас погляд уже спрямовано на кліматичний саміт 2011 року й на проблеми, які залишаються нерозв’язаними.
Але деякі аспекти справді залишаються актуальними, як-от днями ми писали на "Зеленій хвилі":
http://ecoclubua.com/2010/12/aviatsijni-zbory-yak-instrument-zaluchennya-koshtiv-do-klimatychnyh-fondiv/ Внески до Кліматочного Фонду: авіаперевезення можуть подорожчати й для українців
Серед інструментів залучення фінансування для боротьби зі зміною клімату та адаптації до наслідків змін клімату експерти спеціальної консультативної групи ООН із залучення фінансових ресурсів до кліматичних фондів відзначили збори з міжнародних автоперевізників. Нагадаємо, відповідно до домовленостей, досягнутих у Копенгагені, розвинуті країни мають з 2013 року забезпечити формування кліматичного фонду в обсязі 100 мільярдів доларів на рік. За оцінками експертів ООН, за рахунок зборів із міжнародних авіаційних перевезень можна акумулювати від 1 до 6 мільярдів доларів на рік.
Серед механізмів таких зборів називають збори з використання авіаційного палива, систему торгівлі викидів для авіаційної галузі чи збори з кожного проданого авіаквитка.
Журналістка Ольга Веснянки, що перебуває на кліматичних переговорах у Канкуні, попросила прокоментувати позицію України щодо подібних авіаційних зборів голову української делегації, Вадима Сидяченка. Пан Сидяченко зазначив, що у складі української делегації є представник Міжнародної авіаційної асоціації, Сергій Мартинюк, який бере участь разом з іншими експертами в спеціальних заходах та семінарах з даного питання.
“Україна є членом Міжнародної авіаційної асоціації, і наші літаки літають по всьому світу, тому позиція України не може відрізнятися від загальної позиції авіаційної галузі. Однак, хочу сказати, що Україна в процесі переговорів може ставити певні умови щодо того, аби кошти, які надходитимуть в міжнародні фонди за рахунок відрахувань української авіаційної галузі поверталися потім в Україну на розвиток навігаційних систем і всього іншого. Це одне з ключових питань, яке сьогодні тут обговорюється”, - прокоментував Вадим Сидяченко позицію української делегації.
Він також відзначив, що маючи статус країни з перехідною економікою, Україна з одного боку позиціонує себе як країна, що вже зробила свій великий внесок у зниження викидів, й таким чином не може бути донором кліматичних фондів на рівні з іншими розвинутими країнами, а з іншого боку - Україна має економіку з високим рівнем викидів, тому може претендувати на залучення коштів кліматичних фондів для передачі технологій та для розбудови низько вуглецевих технологій та низько вуглецевої економіки.
Микола Шлапак, Київ, Ольга Веснянка, Канкун
Поїздка журналістки Ольги Веснянки до Канкуну здійснена за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.