Любі, хочу пограти у Данко і розказати, як ми робимо собі світло і інтернет.
А також про варіант зробити собі автономну електрику у приватному будинку, якщо не має генератора.
По-перше, про інтернет:
Бачу, що багато хто прив'язує його наявність до наявності світла. Але, не обов'язково, якщо в Вас не має електроенергії, в Вас не має інтернету. Наш провайдер, наприклад, навіть під час відключень роздає інтернет. Стоїть задача - його взяти. Просто зажививши роутер. Чи роздає Ваш провайдер інтернет під час відключень, Ви можете дізнатися, позвонивши йому на гарячу лінію.
Роутер тягне енергії зовсім мало, і дехто заживлює його навіть від звичайного повербанку. Щоб можна було включити роутер у повербанк, доведеться зробити перехідник. Для тих, хто дружить з електронікою (звірити вольтаж) та паяльником - все досить просто. Ніби є і готові перехідники-кабелі. А також - спеціальні повербанки для роутерів, де вже є всі необхідні роз'єми. Просто вбийте у гуглі "роутер працює через повербанк" - і знайдете всю інформацію на цю тему.
Але можна заживити роутер і за рахунок під'єднання до більшої зарядної станції, де вже передбачена звичайна розетка на 220v.
Це вже - По-друге:
Зарядну станцію можна купити готову (по суті, це такий собі великий потужний повербанк), або зібрати самостійно досить бюджетно на основі акумулятора, зарядного пристрою для акумулятора і інвертора. Зарядний пристрій потрібний, щоб заряджати акумулятор від мережі 220v, коли він сідає. Інвертор - це пристрій, котрий буде перетворювати акумуляторні 12 вольт на побутові 220.
Це круто, бо від такої зарядної станції ви зможете заживити і інші свої побутові пристрої: звичайні лампочки, гірлянди, мобільні телефони, планшет, ноутбук, газовий котел і т.ін.
Якщо потужність інвертора дозволяє, зможете навіть користуватися такими приладами, як блендер, кухонний комбайн і т.ін.
Важливе доповнення, для чутливої електроніки краще обрати інвертор, котрий дає чисту синусоїду. Без чистої синусоїди може не працювати така техніка, як, наприклад, газовий котел.
Беручи акумулятор більшої ємності, або збільшуючи їх кількість, а також купляючи інвертер більшої потужності, можна взагалі зарезервувати всі електропристрої дому на значний час і користуватися навіть такими потужними пристроями як бойлер, пральна машина, електрочайник і т.ін Але це вже потребує значних вкладень.
Акумулятори будуть заряджатися від мережі, коли буде з'являтися світло. Або від, наприклад, сонячних панелей.
Але якщо світла не має довго, то тут вже допомогає генератор. Або, якщо генератора не має, а хоча б трохи енергії треба мати, то...
І це вже по-третє:
Якщо в вас є своя бензинова або дізелна автівка, то насправді генератор у вас є. Він входить у стандартну комплектацію Вашої машини, забезпечує функціонування всієї її електроніки і зарядку штатного акумулятора. Генератор машини видає потужність приблизно до 1кВт (це пікові).
Якщо під'єднати інвертер через клеми до акумулятора своєї заведеної автівки, то можна користуватися цією енергією.
Важливо. Процес під' єднання краще робити так: спочатку заводим автівку, потім під'єднуємо через клеми-крокодили вимкнений інвертер (так безпечніше). Потім включаємо інвертер. І потім даємо на нього навантаження, що не виходить за кордони його потужності.
В нас інтелектуальний інвертер від українського виробника Phonton energy solutions UPS-0512 на 500 Вт (не реклама, просто наш досвід). Він поєднує у собі інвертер і зарядку. Це зручно, з'явилося світло, він автоматично заряджає акумулятор. Немає світла - живить підключені до нього пристрої від акумулятора. За допомогою нього можна відслідковувати заряд акумулятора, силу струму, приблизний час роботи від акумулятора при визначеному споживанні. Якщо в Вас щось подібне, не забувайте відключати під'єднання до міської електромережі (витягувати штекер з розетки), якщо під'єднуєте інвертер до машинного акумулятора з заведеною автівкою.
На фото: саме наша скромна система резерв. З акумулятором ємністю на 100Ампер/годин. Постійно працюючий газовий котел і роутер + мобільні, на повній зарядці він резервує на приблизно 9 годин.
Якщо довго не має електрики, то відключаю оцей акумулятор, і під'єдную інвертер до автомобільного акумулятора на заведеній автівці з працюючим генератором. Інакше автомобільний акумулятор (він ємністю всього 60 ампер/годин) буде сідати надто швидко і є вирогідність потім не завести автівку.
Сподіваюся, буде на користь. Якщо щось не зрозуміло - уточнюйте )
Якщо не певні, що все розумієте правильно, попросіть про допомогу тих, хто розбирається краще (бо все ж таки електрика).
🙏🙂
Upd:
Так, якщо ви будете тримати акумулятор постійно у жилому приміщенні, то краще обрати не автомобільний, а побутовий (герметичний, необслуговуємий). Бо з автомобільного при нагріванні (зарядці) виділяються шкідливі речовини.