Не знаю, почему на «Сегодня» нет не только моих, но и всех остальных комментов.
Зато знаю, что в среду Ющенко подписал Указ № 514/2009 о Доктрине информационной безопасности Украины.
www.president.gov.ua/documents/9570.html Напоминаю, что доктрина сия была разработана СНБО еще весной. То, что национально-свидомое информационное пространство подвергается постоянной угрозе со стороны северного соседа и даже (ужас!) некоторых отечественных СМИ, всем давно известно.
Но почему Ющенко засуетился только сейчас? И резко решил защищать нас с вами от «негативного информационного влияния» и поддерживать «приоритетность национальной информационной продукции»?
Доктрина, на мой взгляд, очень интересно и толково написана.
Все настораживающие лично меня пункты этого документа вынесены в Приложение 1.
Коротко остановлюсь только на трех, которые, собственно, кратко отражают суть документа:
Информационной безопасности Украины угрожают «негативні інформаційні впливи, спрямовані на підрив конституційного ладу, суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності кордонів України».
В этой связи, Держава намерена осуществить «удосконалення форм і способів протидії інформаційно-психологічним операціям, спрямованим на послаблення обороноздатності держави».
И, наконец, «Положення Доктрини інформаційної безпеки України можуть уточнюватися і доповнюватися під час формування і реалізації державної політики у сфері інформаційної безпеки з урахуванням змін обстановки, характеру і змісту загроз національній безпеці України в інформаційній сфері, умов реалізації державної інформаційної політики та формування національного інформаційного простору»
Граждане, в чем прикол?
Если ты сказал (написал), что не хочешь жить с нацистами, Бандера для тебя не является героем, а годовщина УГОС праздником - значит, ты не просто пишешь, что хочется, а подрываешь суверенитет и территориальную целостность Украины, так?
Если закрывают неугодное издание - это не нарушение свободы слова, а укрепление обороноспособности государства, правильно?
И если завтра Ющу покажется (или Кэтти ему скажет), что в целях повышения информационной безопасности Укртелекому хорошо бы блокировать доступ украинских пользователей на российские и некоторые украинские СМИ, то будут предприняты соответствующие шаги?
Эксперты говорят - ничего страшного.
«Чтобы ввести доктрину Ющенко в действие, нужно вносить изменения в законодательство, возможно, в Уголовный кодекс. Депутаты не пойдут на это. Идеи и идеологические решения действующего президента будут выброшены в корзину сразу после президентских выборов», - сказал Михаил Погребинский.
Хорошо, если он прав. Но, учитывая, что:
· Рада хронически не работает по причине блокирования регионалами, сессия не была толком закрыта, и депутаты, как те суслики - их как бы нет, но они есть,
· Литвин сказал, что его все задолбали и «все на выборы!!!»,
· Ющ с большим прибором клал на Раду, которая существует в виртуальном режиме, решения судов и Конституцию. Отец нации выше каких-то там законов - сказал же он - не буду проводить референдум по НАТО - не хочу, и все,
· Именно тогда же, в среду, Ющ прочувствовал себя Путиным на заседании коллегии Генпрокуратуры,
- я не понимаю, что мешает СБУ начать претворять решение СНБО и Указ Президента в жизнь.
Особенно все это настораживает в свете того, что вместо Тейлора к нам приедет печально известный по миссиям на Гаити и в Ираке Тефт, а также увольнения Гелетея. На Гелетея мне, собственно, наплевать. Балогин мутный ставленник, и что Ющ его уволил - не удивительно.
А вот то, что на его место был назначен Александр Бирсан, по отзывам - настоящий профессионал - это плохо.
Приложение 1
3. Інформаційна безпека в системі забезпечення національної безпеки України
Життєво важливі інтереси в інформаційній сфері
· захищеність від негативного інформаційно-психологічного впливу;
· збереження і примноження духовних, культурних і моральних цінностей Українського народу;
· забезпечення суспільно-політичної стабільності, міжетнічної та міжконфесійної злагоди;
· формування позитивного іміджу України;
Реальні та потенційні загрози інформаційній безпеці України
· зовнішні негативні інформаційні впливи на суспільну свідомість через засоби масової інформації, а також мережу Інтернет;
· негативні інформаційні впливи, спрямовані на підрив конституційного ладу, суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності кордонів України;
· використання неліцензованого і несертифікованого програмного забезпечення, засобів і комплексів обробки інформації;
- використання засобів масової інформації, а також мережі Інтернет для пропаганди сепаратизму за етнічною, мовною, релігійною та іншими ознаками;
· інформаційно-психологічний вплив на населення України, у тому числі на особовий склад військових формувань, з метою послаблення їх готовності до оборони держави та погіршення іміджу військової служби;
· негативні інформаційні впливи, в тому числі із застосуванням спеціальних засобів, на індивідуальну та суспільну свідомість;
· поширення суб'єктами інформаційної діяльності викривленої, недостовірної та упередженої інформації;
· поширення в засобах масової інформації невластивих українській культурній традиції цінностей і способу життя, культу насильства, жорстокості, порнографії, зневажливого ставлення до людської і національної гідності;
· тенденція до витіснення з інформаційного простору та молодіжної культури українських мистецьких творів, народних традицій і форм дозвілля;
- послаблення суспільно-політичної, міжетнічної та міжконфесійної єдності суспільства;
4. Напрями державної політики у сфері інформаційної безпеки України
Діяльність органів виконавчої влади у сфері забезпечення інформаційної безпеки України має бути зосереджена на конструктивному поєднанні діяльності держави, громадянського суспільства і людини за трьома головними напрямами:
· інформаційно-психологічному, зокрема щодо забезпечення конституційних прав і свобод людини і громадянина, створення сприятливого психологічного клімату в національному інформаційному просторі задля утвердження загальнолюдських та національних моральних цінностей;
· посилення інформаційно-просвітницької діяльності серед населення щодо забезпечення національної безпеки України в разі повноправного її партнерства з державами - членами ЄС та НАТО;
· удосконалення форм і способів протидії інформаційно-психологічним операціям, спрямованим на послаблення обороноздатності держави;
· поліпшення взаємодії органів державної влади з громадськими організаціями у сфері боротьби з проявами обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та маніпулювання масовою свідомістю;
· формування та реалізація державної політики національного духовного та культурного відродження, яка відповідає інтересам Українського народу і визначає чіткі критерії і пріоритети формування інформаційної політики в соціальній сфері;
· вдосконалення законодавчого регулювання діяльності засобів масової інформації, зокрема, з метою підтримки діяльності, спрямованої на формування оптимістичної морально-психологічної атмосфери в суспільстві, популяризації національних культурних цінностей, сприяння соціальній стабільності і злагоді;
- науково-технологічний супровід формування і розвитку в Україні інформаційного суспільства з урахуванням вимог забезпечення інформаційної безпеки України;
· посилення державного контролю за додержанням вимог інформаційної безпеки в системах збирання, обробки, зберігання і передачі статистичної, фінансової, біржової, податкової та митної інформації;