Много умных дядь говорят много заумных вещей. Но одну простую забыли: почему талмид хахаму не поговорить с будущей женой? Ага, самому, без всяких ам-хаарец.
Source:
http://www.dafyomi.co.il/bbasra/insites/bb-dt-168.htm BAVA BASRA 1681) HAVING AN "AM HA'ARETZ"
(
Read more... )
Reply
Reply
а ведь не зря наши мудрецы не хотели записывать Устный закон: знали они, что с развитием интернета и английских переводов каждый будет сам себе хахам(но не талмид хахам) и толковать написанное как его или ее левой пятке захочется.
Reply
до вас все еще не доходит, что вы аргументируете мою точку зрения? рассматривать и разговаривать два разных действия, связанных с разными органами чувств.
где в этой сугие написано что он не должен с ней разговаривать? вам так неймется демонизировать мужчин, что вы за Тору уж взялись?
http://www.merriam-webster.com/dictionary/objectify
objectify
1. to treat as an object or cause to have objective reality
Examples of OBJECTIFY
She says beauty pageants objectify women.
do you agree with "SHE"?
Reply
not really
R. Safra and R. Aha b. Huna and R. Huna b. Hinena sat [together] and Abaye [also] was sitting with then, and, while they were in session,18 they raised [the following] question: [Why is] the name of the man required19 [to be known] in [the case of] a letter of divorce, [and] not the name of the woman; [and] the name of the woman [and] not that of the man in [the case of] a receipt? [Surely] there is reason to fear that one might write20 a letter of divorce and give21 it to the wife of another person;22 and sometimes a woman might procure the writing23 of a receipt and give it to a strange24 man!25 - Abaye said to them: Thus said Rab, 'The name of the man26 in [the case of] a letter of divorce, and the same law [applies] to the name of the woman; the name of the woman26 in [the case of] a receipt and the same law [applies] to the name of the man'.
Reply
Leave a comment