После "новогоднего" шабаша следуютъ сразу двое Святыхъ, которымъ явно непріятно видеть пьянки и гулянки. Напротивъ, православныя молятся имъ от избавленіи отъ подобныхъ недуговъ. Первый -
Святой мученик Вонифатій. А за нимъ, то есть, сѣгодня - Праведный Іоаннъ Кронштадскій, духовникъ Царя Александра III, отца Святаго Царя-Мученика Николая, священникъ и чудотворецъ, помощникъ намъ въ бедахъ, болезняхъ и обстояніяхъ.
Интересно, что службы, написанныя этому замечательному Святому Зарубежной Церковью (
Jordanville: Типогра́фія преп. Іова Поча́евскаго, 1966), и
Московской Патриархіей - значительно позже, послѣ офиціальной канонизаціи сильно отличаются. Всѣ стихиры на Господи воззвахъ - совершенно разныя, хотя и въ обоихъ варіантахъ шестаго гласа.
Не будемъ сравнивать всѣ, приведемъ лишь славники упомянутыхъ редакцій.
Сла́ва, гла́съ 8:
Се́рдцемъ вѣ́ровалъ еси́ въ пра́вду, свяще́нниче Бо́жій, усты́ же глаго́лалъ еси́ во спасе́ніе: Госпо́дь бытіе́ мое́, Госпо́дь избавле́ніе отъ вѣ́чныя сме́рти, Госпо́дь вѣ́чный живо́тъ мо́й, Госпо́дь очище́ніе, избавле́ніе и освяще́ніе мое́, Госпо́дь си́ла въ не́мощи, простра́нство въ тѣснотѣ́ мое́й, свѣ́тъ во тьмѣ́, ми́ръ въ смяте́ніи мое́мъ. Сла́ва Тебѣ́, Спаси́телю мо́й, си́ло всемогу́щая; сла́ва Тебѣ́, Спаси́телю, си́ло вездѣсу́щая; сла́ва Тебѣ́, утро́бо преблагосе́рдая; сла́ва Тебѣ́, си́ло присноотверза́ющаяся къ моли́твамъ мои́мъ; сла́ва Тебѣ́, о́ко свѣтлѣ́йшее, вы́ну на мя́ зря́щее и вся́ сокрове́нная моя́ ви́дящее. - Тѣ́мже свя́те Іоа́нне, во слѣ́дъ тебѣ́ и мы́ ко Го́споду возопіи́мъ: сла́ва Тебѣ́, Бо́же на́шъ, ди́венъ еси́ во святы́хъ Твои́хъ, ди́венъ еси́ въ науче́ніихъ и́хъ, сла́ва Тебѣ́!
Какъ по мнѣ, такъ первый варіантъ и красивѣе, и информативней. Второй же какой-то "жлобскій": нытьё про какія-то нужды, потребная, подавая... Въ свое время современникъ Кронштадскаго пастыря приснопамятный
Григорій Ефимовичъ говаривалъ, чтобы "делались всѣ добрыя дѣла, главное, безъ корыстолюбія".
Ну и тропарь уже сравнимъ до купы, такъ сказать.
Тропа́рь, гла́съ 4:
Со апо́столы изы́де вѣща́ніе твое́ въ концы́ вселе́нныя, съ исповѣ́дники страда́нія за Христа́ претерпѣ́лъ еси́, святи́телемъ уподо́бился еси́ сло́ва проповѣ́даніемъ, съ преподо́бными во благода́ти Бо́жіей просія́лъ еси́. Сего́ ра́ди вознесе́ Госпо́дь бе́здну смире́нія твоего́ превы́ше небе́съ, и дарова́ на́мъ и́мя твое́ во исто́чникъ преди́вныхъ чуде́съ. Тѣ́мже во Христѣ́ во вѣ́ки живы́й, чудотво́рче, любо́вію ми́луяй су́щія въ бѣда́хъ, слы́ши ча́да твоя́, вѣ́рою тя призыва́ющія, Іоа́нне пра́ведне, возлю́бленный па́стырю на́шъ.
Ну тутъ вроде оба песнопенія ничего. Хотя первый явно красивѣе и мелодичнѣе. Такъ и вся служба...
Разумеется, при келейной службѣ у меня использовался зарубежный варіантъ (отслужилъ вечерню, повечеріе и обѣдницу, на утреню силъ не хватило). Постъ сей выкладываю такъ поздно по причинѣ отсутствія целый день тырнета, сами знаете, что въ Крыму дѣлается.
Но мы ни за что не согласимся на формулировку контракта, предложенную украинской стороной. Доживемъ какъ то до весны, когда закончатъ полностью энергомостъ: "Богъ не выдастъ - хохолъ свинья не съѣстъ!".