Въ недѣлю первую поста, поученіе святаго Іоанна Златоустаго о пользѣ душевнѣй

Feb 28, 2015 23:39


              Бѣ́ въ нѣ́коей странѣ́ ца́рь вельми́ бла́гъ, вся́ бо я́ко своя́ дѣ́ти любля́ше, и о всѣ́хъ ра́вно печа́ловашеся, не то́кмо о тѣлесѣ́хъ, но и о душа́хъ и́хъ, и не бѣ́ никто́ же убо́гъ въ странѣ́ то́й.
                 Бѣ́ бо земля́ та́ испо́лнена вся́каго оби́лія, я́коже проро́къ Дави́дъ глаго́лаше: отъ плода́ пшени́цы, вина́ и еле́я умно́жишася. И царе́ви тому́ бя́ше все́ раче́ніе, е́же бы подава́ти бѣ́днымъ и неиму́щимъ. И за́повѣдь положи́, да бога́тіи подаю́тъ ни́щимъ. Та́ко бо и апо́столъ въ Дѣя́ніихъ рече́: бѣ́ мно́жество люде́й я́ко еди́на душа́, раздава́юще, кто́ чего́ хотя́ше, или́ тре́боваше.
             Такова́ бѣ́ та́ страна́, и тако́въ бѣ́ то́й ца́рь.

              Имѣ́яше же благíй то́й ца́рь у себе́ се́дмь дще́рей вельми́ красны́, и заповѣ́да всѣ́мъ лю́демъ, да прише́дше почтя́тъ его́, и дще́ри его́. И посади́ и́хъ по еди́ной: ме́ньшую пода́лѣе, а бо́льшую бли́зъ себе́ посади́. Нѣ́ціи же всѣ́хъ ра́вно почти́ша, и угоди́ша царе́ви. Нѣ́ціи же ме́ньшую почти́ша, а про́чихъ мимоходя́ще, не цѣлу́я минова́ху. И се́ ви́дѣвъ благíй о́нъ ца́рь, милосе́рдіе свое́ на гнѣ́въ преложи́, и повелѣ́ слуга́мъ отгна́ти я́ отъ себе́, и мучи́телемъ преда́ти на истяза́ніе. По непра́вдѣ ли у́бо се́ сотвори́ благíй о́нъ ца́рь? Аще хо́щете разумѣ́ти, что́ е́сть ца́рь о́нъ? Да реку́ ва́мъ.
               Ца́рь благíй е́сть Творе́цъ и Содѣ́тель всѣ́хъ, и Влады́ка, Христо́съ и́стинный Бо́гъ на́шъ. А земля́ испо́лненная благи́хъ, е́сть Це́рковь Бо́жія, въ не́й бо ве́сь мíръ душе́внѣ спаса́ется покая́ніемъ. Зако́нъ бо, и проро́цы ту́ проповѣ́даютъ о Христѣ́, и извѣству́ютъ, ка́ко сни́де на зе́млю, и бы́сть человѣ́къ подо́бенъ на́мъ, кромѣ́ грѣха́, распя́тся и погребе́нъ бы́сть, и въ тре́тій де́нь воскре́се...
               Дще́ри же царе́вы сказу́ются - се́дмь недѣ́ль свята́го и вели́каго поста́, я́же на́мъ повелѣ́но чти́ти па́че всего́ лѣ́та днíй, посто́мъ, и моли́твами, и ми́лостынею.

              Да а́ще, бра́тіе, пе́рвую сію́ недѣ́лю почти́хомъ до́брѣ, си́рѣчь ме́ньшую дщи́ царе́ву, да́лѣе отъ отца́ сѣдя́щую, то почти́мъ и другíя. Аще ли же пе́рвую почти́вше, а и́ны съ небреже́ніемъ мине́мъ, о бра́тіе, что́ и́мамы отвѣща́ти въ стра́шный де́нь пра́веднаго суда́ Бо́жія? Ка́ко ли ся оправда́емъ, я́ко ни тѣ́хъ по́стныхъ дне́й хо́щемъ чи́сто сохрани́ти? Но молю́ вы, не вѣща́емъ сего́, я́ко не мо́жемъ та́ко всѣ́хъ по́стныхъ дне́й преити́, я́коже пе́рвую сію́ недѣ́лю. Се́ зла́ вина́ е́сть, и недо́бръ извѣ́тъ испо́лненъ вины́. Аще бо отъ толи́каго объяде́нія и пія́нства пе́рвую сію́ недѣ́лю преидо́хомъ, то кольми́ па́че навы́кше возмо́жемъ та́ко ве́сь по́стъ преити́.
                 Не понужда́ю бо никого́ же па́че си́лы пости́тися, но я́коже ели́ко кто́ мо́жетъ, то́кмо жите́йскихъ отве́ржемся нече́стій, пія́нства, блуда́, хулы́, осужде́нія, злопомнѣ́нія, за́висти, лжи́, клеветы́, гнѣ́ва, оби́ды, татьбы́, лихоима́нія, грабле́нія и про́чихъ зло́бъ.
                Ми́лостыню твори́те па́че ины́хъ дне́й, да чи́стою со́вѣстію Честно́му Кресту́ поклони́мся, и Христо́выхъ Страсте́й до́йдемъ, и досто́йни бу́демъ Тѣ́ло и Кро́вь Госпо́дню прія́ти.

дореволюцiонные тексты, златоустъ, тріодь постная

Previous post Next post
Up