Блудникъ, аще кто есть яко азъ, дерзай!

Feb 16, 2014 01:07


Блу́дникъ, а́ще кто́ е́сть я́ко а́зъ, дерза́й, гряди́:
        Бо́жіихъ бо щедро́тъ всѣ́мъ отве́рзеся две́рь.


Въ сíй де́нь блу́днаго сы́на воззва́ніе пра́зднуемъ, е́же боже́ственніи отцы́ на́ши второ́е въ тріо́ди учини́ша, вины́ ра́ди сицевы́я. Поне́же бо су́ть нѣ́цыи мно́гая безмѣ́стная въ себѣ́ свѣ́дуще, блу́днѣ же зѣло́ отъ ю́наго во́зраста живу́ще, и пія́нствы, и нечистота́ми упражня́ющеся, и во глубину́ злы́хъ си́це впа́дше, во отча́яніе прихо́дятъ, е́же у́бо рожде́ніе е́сть го́рдости, и отвсю́ду къ попече́нію добродѣ́тели ника́коже приходи́ти хотя́тъ, и злы́хъ у́зы предлага́юще, тѣ́мже и го́ршимъ злы́мъ при́сно впа́даютъ.
         Человѣколю́бно и оте́чески святíи отцы́, и къ таковы́мъ человѣ́комъ иму́ще, и отвести́ отъ отча́янія хотя́ще, такову́ю при́тчу здѣ́ по пе́рвой учини́ша, отча́янія стра́сть изъ ко́рене востерза́юще, и къ добродѣ́тели воспрія́тію возставля́юще, и человѣколю́бная и преблага́я Бо́жія благоутро́бія мно́жае согрѣши́вшимъ, блу́днымъ показу́юще, я́ко ничто́же е́сть отъ грѣхо́въ, е́же Его́ человѣколю́бный ра́зумъ побѣди́тъ, отъ сея́ при́тчи Христо́вы сіе́ представля́юще.
         Два́ у́бо сы́на су́ть человѣ́ка, си́рѣчь, Богочеловѣ́ка Сло́ва, пра́ведніи и грѣ́шніи. Старѣ́йшій у́бо е́сть, въ за́повѣдехъ Бо́жіихъ, и во благо́мъ Его́ при́сно пребыва́яй, и никогда́же отъ Него́ отступа́яй. Юный же, грѣ́хъ возлюби́вый, и съ Бо́гомъ сопребыва́нія сту́дными дѣ́лы отрекíйся, и о не́мъ Бо́жіе человѣколю́біе ижди́въ, блу́днѣ пожи́вый. Яко е́же по о́бразу цѣ́ло не соблюда́яй, и лука́вому де́мону послѣ́дствовавый и рабо́тавый сластьми́ о́наго хотѣ́ніемъ, и не возмо́гъ жела́ніе испо́лнити.

        Несы́тная бо ве́щь грѣ́хъ, согрѣва́ющій обы́чаемъ, ра́ди вре́меннаго наслажде́нія, его́же и рожце́мъ уподобля́етъ, я́ко свинія́мъ су́щая пи́ща. Рожцы́ бо, пе́рвѣе у́бо сла́дко нѣ́что предлага́ютъ, послѣди́ же жестоко́ нѣ́что, и а́ки пле́вы быва́ютъ, я́же весьма́ стяжа́ и грѣ́хъ.
          Едва́ у́бо возбну́въ блу́дный, я́ко гла́домъ добродѣ́тели погиба́я, прихо́дитъ ко Отцу́, глаго́ля: Отче, согрѣши́хъ на не́бо и предъ Тобо́ю, и нѣ́смь досто́инъ нарещи́ся сы́нъ Тво́й. То́й же пріе́млетъ сего́ ка́ющася, не поноша́я, но раскрыля́яся и обыма́я, Боже́ственныя и Оте́ческія утро́бы показу́етъ. И дае́тъ ему́ оде́жду, си́рѣчь, свято́е креще́ніе, и печа́ть и обруче́ніе - благода́ть Всесвята́го Ду́ха. Къ си́мъ же и сапоги́, да не ктому́ отъ змíевъ и скорпíй уязвя́тся по Бо́гу его́ стопы́, но наипа́че о́нѣхъ главы́ сокруши́ти возмо́гутъ. Пото́мъ же презѣ́льнѣйшею ра́достію и Тельца́ упита́ннаго его́ ра́ди закала́етъ - Сы́на Своего́ Единоро́днаго Оте́цъ, и Пло́ти Его́ дае́тъ причасти́тися и Кро́ви.
          И а́ще чудя́ся старѣ́йшій сы́нъ пребезчи́сленному Его́ милосе́рдію, глаго́летъ, ели́ко убо́ и рече́. Человѣколю́бецъ же, и о́наго молча́ти твори́тъ, вводя́ ти́хими словесы́, и кро́ткими, и любе́зными: ты́ всегда́ со Мно́ю еси́, - глаго́ля, - и пора́доватися подоба́ше, и Отцу́ спи́рствовати, я́ко сы́нъ Мо́й се́й ме́ртвъ бя́ше грѣхо́мъ пре́жде, и оживе́, раска́явся о ни́хже дѣ́яше безслове́сныхъ; и поги́бшій, я́ко дале́че Ми́ бы́въ обы́чаемъ сласте́й, и обрѣ́теся Мно́ю, милосе́рдіемъ Свои́мъ пострада́вшимъ, и ми́лостивнымъ нра́вомъ призва́вшимъ его́.
        Мо́жетъ же при́тча сія́, и къ лю́демъ евре́йскимъ, и къ на́мъ взя́тися. Сея́ у́бо ра́ди вины́ и при́тча сія́ здѣ́ отъ святы́хъ оте́цъ учини́ся: востерза́ющи у́бо, я́коже рече́ся, отча́яніе и боя́знь, е́же до́брымъ дѣло́мъ каса́тися; поуща́ющи же въ покая́ніе и раска́яніе, и́же я́ко блу́днаго согрѣши́вша, е́же у́бо и ору́жіе е́сть велича́йшее, во отгна́ніе сопроти́внаго стрѣ́лъ, и поможе́ніе крѣ́пкое. Неизрече́ннымъ человѣколю́біемъ Твои́мъ, Христе́ Бо́же на́шъ, поми́луй на́съ, ами́нь.

image Click to view

image Click to view

дореволюцiонные тексты, богословіе, русская музыка, тріодь постная

Previous post Next post
Up