Неповторні Карпати.Ч.1: озеро Несамовите +...

Oct 08, 2016 22:38

Початок липня- байкерський фестиваль у Яремче.. Думаєте я вам розказуватиму про нього?Ні!Тому що на святкування ми не залишились,просто заїхали на водоспад Пробій,зафіксували підготування до початку дійства,переконались що все в порядку(жартую!) і попрямували далі,так як плани у нас були трохи іншими,ніж  "шашлик-пиво-дівки-фест")).

Водоспад Пробій у Яремче

Пробій у липні 2015 р.

А завдання у нас було наступне: забазуватись біля озера Несамовите де й провести ночівлю,далі, - ранковий (по можливості) підйом,купання,перехід до о.Бребенескул (по дорозі піднятись на вершину-другу),повернення до о.Несамовите,підйом на г.Говерла і спуск до бази Заросляк.
Водоспад

Шумить-крутить-вертить!

В кінцевому результаті вийшло наступне: ночівля-купання в о.Несамовите-підйом на г. Гутин Томнатик- спуск до о.Бребенескул-підйом на г. Бребенескул- повернення до о.Несамовите- підйом на г. Говерла- спуск (втомлений і в темноті) до бази Заросляк.Насичений був день!
Сцена на байк-фесті

Наметове містечко

Так як із нами були двоє літніх людей,без елементарного досвіду підіймання на вершину (навіть до Несамовитого добратись їм було нелегко),то крокувати ми повинні були розмірено-повільним кроком,з розгляданням струмочків-квіточків-водички-травички)).Але було не скучно!
Один із струмочків по дорозі

Слимак до колекції))

Було цікаво дивитись на щирий захват і радість старших людей,виступати в ролі провідника і проповідника релігії туризму та мандрів,відкриваючи для них ці елементарно-відомі факти та істини,які свого часу відкривав для себе,дивувавшись,-і як я жив стільки часу не знаючи такого простого!).
Наступного дня наші дороги розійшлися(щоб вечером зійтися знову,бо ж їхали ми в одному авто),так як подолати задуманий маршрут наші старші супутники не змогли б..Та на Говерлу вони таки піднялись!
І сніг і камінь і трава..

І ще один струмочок

До озера дочовгали бл. 21.30,там вже було зо два десятки палаток,кілька вогників,запах чогось смачненького смаженого та доносились перші несміливі гітарні акорди.Одним словом-ідилія..
Від  води несло холодом,ми одразу ж засумнівались у можливості нашого ранкового купання (а воно таки було,-в холоднющій воді!).Трішки покулившись та позиркуючи в сторону чужих вогників вирушили на пошуки сяких-таких дров для розведення свого "джерела тепла і світла".
Малі і Великі Кізли

Вечірнє

Ранкове

З дровами біля Несамовитого проблемно-визбирують все,що погано лежить,а що лежить (росте) добре,-кладуть (ломають) погано і також визбирують!
У нас таки було своє багаття,на якому ми і вечерю приготували,і погрілись і кросівки попропалювали поклавши їх сушитись занадто близько до "язикатого"...
Заснули десь після 1-ої години під гітарний музончик і хрипле : "Я б тебя убила,твою мать,Людмила,где тебя носила.."
Рожевіє обрій

Багряне небо,жовте сонце..

Ще з вечора вирішив що встану рано,щоб поклацати схід сонця.І байдуже що "мильничка" і що батарея ледь "жива",і байдуже що підійматись прийдеться майже у четвертій щоб встигнути піднятись на хоча б якусь вершину,а буде холодно і роса..ну то й що,-хіба ж кожного дня зустрічаєш світанок у горах? І маючи таку можливість просто її проспати?Ні!
Гори зарожевіли

Шпиці-праворуч

Нас,ранкових приблуд,було троє,- я ,хлопчина із зеркалкою на штативі та Сонце.Сонце також не спало..Ні,воно не могло побачити свого пробудження,-це для нас була подія,а для Нього це була просто мить безперервного вікового руху навколо Землі..
 Найефетивнішими є хвилини,коли сонячний диск лише показується із-за гірських вершин,пускаючи навсебіч перші промінці,які ніби спритні розвідники промацують поверхню землі,води,каміння,-одним словом всього,чого торкаються..Саме тоді усе навколо набуває особливого забарвлення, бо вже пізніше,з подальшим підійманням Сонця вище,цей ефект втрачається,переходячи плавно у ще один день.
Один з "розвідників" потрапив у кадр))

По той бік гора,по сей-другая...

Натішившись побаченим,наситившись енергією на увесь день,повертаюсь до озера." Табір" потроху ворушиться-хто вмивається,хто пробує розвести багаття.Роблю спочатку одне а потім і друге.Кава зварена на вогні,біля гірського озера,в оточенні гір та приправлена чистим повітрям і ароматом диму..ммм..ну це просто невід*ємний пунктик початку хорошого дня,-такий невеличкий,але такий необхідний.
Фото

Стежка на г.Туркул

Несамовите - одне з найвище розташованих озер Українських Карпат (1750 м над рівнем моря). Розташоване в межах Надвірнянського району Івано-Франківської області.Лежить у межах Карпатського національного парку, в льодовиковій впадині на східних схилах г. Туркул. Довжина озера 88 м, ширина 45 м. Глибина по всій площі коливається в межах 1-1,5 м. Льодовикового походження. Живиться переважно атмосферними опадами. Взимку замерзає. Дно біля південних берегів вкрите валунами, у північній частині поширені піщано-мулисті відклади. Південний і західний берег кам'янистий: на нього осипаються продукти розпаду скельного схилу,протилежний берег вкритий субальпійськими луками, - тут ростуть гірська сосна (жереп) і ялівець. Несамовите в останні роки інтенсивно заростає осокою.
Панорама Несамовитого і наметового табору

Вранці було понад 60 наметів!

Вода в озері чиста і холодна,з живності-головастики та тритони.Дно озера попід краями вкрито дрібними кісточками,-як на мене-це кості жаб,а от самих жабок ми не бачили,дивно..
Туркул

Гірське озеро

Потроху,поснідавши,починаємо збиратись,переважна більшість туристів роблять те ж саме,біля озера залишається декілька наметів,всі решта зібрані або в процесі збирання.У кожного свої плани на день і потрібно починати їх втілювати негайно,поки лінь не стала нашіптувати на вухо : "А може залишимось тут,-вогонь розведемо,на березі поваляємось?"...
Панорама

Рослинність

Несамовите - загадкове озеро,із своїми легендами та історіями...
Легенда перша: гуцули вважають, що в озері збираються душі грішників, які позбавили життя себе чи когось іншого. І якщо кинути в них каменем, тобто збурити плесо, вискакує вершник на баскому коні та гарцює навколишніми скелями, викрешуючи каміння, що перетворюється на лід. Тоді виринають з озера грішники, які збирають той лід та чорними хмарами розлітаються Чорногорою: де розв'язують торби  - там падає град.
Легенда друга: колись давно в озері втопилася молода дівчина, і вона дуже гнівається, якщо хтось у ньому купається. Той, хто насмілиться, обов'язково отримає в "подарунок" негоду.
Легенда третя: вночі довкола озера танцюють душі самогубців, які можуть затягнути на дно необачних, хто потрапить їм до рук. Єдине, що врятує від злих духів, - звук трембіти.
А ще кажуть, якщо неодружена (незаміжня) людина вмиється озерною водою, протягом року знайде собі пару.
Ми купались і камені кидали і вночі до води ходили...Видно духи були до нас лояльними,бо увесь наступний день світило сонце,а з намету вночі не пропав ні один грішник))!
Гора у воді,вода під горою

Прозора,холодна...

Прохолода води остаточно розбудила організм.Збираємось,оглядаємось,прощаємось..Обіцяємо повернутись.
Повертаємо в сторону ще одного гірського озера-Бребенескул. Назустріч біжать марафонці- їх багато.Вітаємось,- у горах так прийнято-вітатись один з одним,бо ж це вам не місто,тут людей так часто не зустрінеш.
На позитиві крокуємо вперед,-день почався так як треба.
Тритончик

Тритончик-2

На долоні..

Від бази "Заросляк" до озера Несамовите відстань бл. 8км.При бажанні зворотній шлях можна пройти через г. Говерла.