Під Києвом у селі Копилів знаходиться старовинна садиба. Двоповерховий будинок в стилі «дачний модерн» - з мансардою і невеликою терасою, прикрашений геометричним орнаментом і романтичними башточками. Його архітектурою захоплювався Петро Ілліч Чайковський, що не раз бував тут.
Історія садиби почалася в 1881 році з купівлі маєтку сім’єю спадкоємця залізничного магната та одного з перших автомобілістів Росії - барона Миколи фон Мекка. Будівля була побудована в 1881 році за проектом невідомого фахівця з Прибалтики. Навколо будинку розбили парк в 9 га з тополиними, ялиновими і липовими алеями. Барон звелів вирити два ставки.
Сім’я фон Мекка заселялася в садибу екстравагантно: за господарем з дружиною слідував спеціальна віз, що тягнув платформу з автомобілем. Людина, що управляв небаченим дивом техніки, моментально привернув до себе увагу селян. Незабаром барон проклав для свого автомобіля дорогу - першу в Копилові. За дорогою - водонапірна вежа, млин, конезавод, молочна ферма, розарій, кооперативне товариство і місцевий банк. У будинку фон Мекка нерідко з’являлися музиканти, поети, художники. Наприклад, Михайло Врубель - близький друг господаря. У важкі для живописця часи барон допомагав Врубелю, купуючи у нього картини.
В 1898 році будинок повністю згорів, але був відновлений. Після Першої світової війни в маєтку розміщувалася агрономічна школа. У роки німецької окупації - фашистський штаб. Під час Другої світової війни в будівлі знаходився військовий шпиталь. Саме в ньому відомий київський доктор Павло Бейлін розробив метод немедикаментозного лікування безсоння.
У рамках підготовки до Євро-2012 була запланована реконструкція садиби і парку. Автори проекту збиралися відтворити атмосферу початку 19 століття.
Будинок внесли до Державного реєстру архітектурних пам’яток національного значення, але на цьому справа застопорилася. Навколо будівлі зміцнили огорожу, двері і вікна забили дошками.
Микола фон Мекк належав до династії «залізничних королів» Росії. Одним з головних проектів барона була Московсько-Казанська дорога, побудована на кошти приватних інвесторів.
У вересні 1911 року Микола фон Мекк очолив Севастопольський автопробіг на приз імператора Миколи ІІ.
Источники
Наталья Горбачева и
Іван БиковАвтор - Юлія Радченко