Originally posted by
bavovna22 at
Просування української мови в інтернеті: прості кроки Коротко
1. Виставити українську мову першою в списку преференцій браузера!
Це дуже важливо! Чому це важливо і як перевірити й налаштувати свій браузер читайте в кінці цього опуса.
2. Пошукові запити в Гуглі вводити українською мовою (тільки не кажіть що користуєтесь Яндексом).
3. Все що ви робите онлайн, по можливості робити українською.
Повірте моєму кількарічному досвіду роботи в інтернет-маркетингу - багато з того що ви робите онлайн ретельно фіксується і аналізується без вашого відома. Системи аналітики знають про поведінку відвідувачів на сайтах (в тому числі мовну поведінку) ДУЖЕ багато. Тому, якщо ви підписуєте різні петиції на захист укр. мови, а самі маєте рос. мову в налаштуваннях своїх браузерів та профілів, то гріш ціна вашим петиціям - правда все одно випливе в аналітичних звітах.
Розгорнуто
Американська мережа забігайлівок Starbucks, яка збирається ощасливити українців своєю появою в нашій країні, вирішила вести свою фейсбук-сторінку російською мовою, оскільки "большинство наших подписчиков - русскоязычные." Також місцеві холуї-старбаксівці додають що "Мы ни в коем случае не хотим таким образом обидеть украиноязычных поклонников бренда или спровоцировать этим конфликт. Высказываться на стене вы можете хоть на суахили. Starbucks - международная компания, мы понимаем любой язык."
Це щось типу абідєть нікаво нє хатім, но бізнес будєм вєсті на общєпонятном язикє.
В лапках - цитати з учорашнього посту на стіні Starbucks Ukraine.
Нажаль це поширена і знайома практика коли українські версії сайтів іноземних корпорацій робляться російськомовними.
Приклади "ненормальних" російськомовних сайтів для України:
http://www.asus.ua/ http://www.acer.ua/ac/ru/UA/content/home http://www8.hp.com/ua/ru/home.html http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=ua&l=ru&s=gen& Хоча є достатньо прикладів "нормальних" сайтів, які з повагою ставляться до української мови:
http://www.canon.ua/ http://www.samsung.com/ua/ http://www.nikon.ua/uk_UA/ http://www.sony.ua/section/golovna-storinka При ухваленні рішень про мову, якій слід віддати перевагу в тій чи іншій країні, вони, на мою думку, також опираються і на статистичні дані.
Є така аналітична система Google Analytics, якою користується більшість інтернет-маркетологів світу, і до якої підключені більшість сайтів, які кожен з нас відвідує щодня. Ця система збирає дуже-дуже докладну інформацію про кожного відвідувача сайту і представляє інформацію у вигляді таблиць, графіків і діаграм для вланика сайту. Зокрема вебмайстер або власник сайту може бачити кількість відвідувачів з кожної країни і міста, пошукові запити, по яких було здійснено перехід з пошукових систем і, найголовніше в нашому випадку, мову браузера відвідувачів. Також, якщо на сайті було здійснено автоматичний переклад одною з систем на зразок Google Translate, то в статистиці вебмайстер також побачить на яку мову перекладали найчастіше.
Статистика мов особливо цікавить маркетологів, якщо їх компанія працює, або збирається працювати в країні, де активно використовується більше ніж одна мова. Україна якраз є однією з таких країн.
Далі візьму для прикладу статистику сайту www.mazepa-fest.org.ua, який я адмініструю.
Тема сайту нібито передбачає високий процент україномовних відвідувачів. Але в статистиці я бачу близько 70% відвідувачів з російською мовою браузера, хоча переважна більшість з них прийшли з Києва, трохи менше з Полтави і Львова. Думаю, причина в тому що багато україномовних відвідувачів мають російські версії браузерів. Сам неодноразово зустрічався з таким явищем - людина спілкується українською, але браузер їй встановлював "знакомий камп'ютерщік", або всі компи в офісі обслуговує такий собі сісадмін (толковий взагалі-то хлопчина, але браузери поставив російські). От і виходить що самі того не усвідомлюючи, багато україномовних інтернет-користувачів по суті відображаються в аналітиці як такі, що віддають перевагу російській.
Визначити мовні префереції браузера можна за допомогою цієї форми http://validator.w3.org/i18n-checker/ В полі Address можна ввести адресу будь-якого сайту.
В таблиці результатів буде рядок Accept-Language і в ньому послідовність мов, яким надає перевагу ваш браузер. На першому місці в цій послідовності повинна стояти "uk" або "uk-UA", тобто українська мова.
Якщо ж на першому місці буде "ru", то кожен ваш візит на кожен сайт є голосуванням за подальшу русифікацію інтернет-простору.
Змінити налаштування мови в браузері дуже просто - http://www.w3.org/International/questions/qa-lang-priorities Потрібно просто встановити українську мову першою у списку преференцій браузера.
Для пущєй надьожності можна видалити зі списку російську мову ;)
Я вірю що такий простий крок буде більш ефективним, ніж усі наші петиції і демонстрації невдоволення в коментах. Збільшення проценту укр. мови в аналітичних звітах зробить свою справу.