Оригинал взят у
ne_znaiko в
Особливий Святий Миколай За кілька днів до очікуваного всіма дітьми свята Миколая керівниця дитячої театральної студії повідомила батькам, що отримала запрошення показати благодійну виставу в дитячому будинку. Юні актори і їхні батьки погодилися, і напередодні свята ми вирушили до Богодухівського дитячого будинку - інтернату.
Вихованці інтернату - діти-інвіліди з вадами розумового розвитку. По приїзді вихователі запросили нас до бібліотеки, де нагодували і дали кілька попереджень.
Пояснили, що діти, які мешкають тут, дуже чутливі, вони прагнуть спілкування і дуже цікавляться новими людьми, можливо захотять поговорити. Також вони, особливо маленькі, дуже потребують тактильного контакту, тому, можуть торкатися і обійматися, це треба сприймати спокійно.
Ступень захворення у всіх різний, деякі майже зовсім не відрізняються від звичайних дітей, в інших ця різниця помітна. Є такі, хто не розуміє різниці між своїми і чужими речами, тому гості повинні відповідально ставитися до своїх речей.
Також ми дізналися, що наша вистава - частка святкового концерту, запрошені ще інші колективи, і самі вихованці теж підготували кілька номерів. Весь персонал спілкувався дуже привітно. Поки наші артисти репетирували, одна вихователька радо погодилася провести екскурсію інтернатом і розповісти про його життя.
Один корпус інтернату житловий, другий навчальний, вони поєднані критим переходом. В житловому знаходяться спальні:
В кімнатах живуть від одного до чоритьох дітей.
Ігрові кімнати:
Ще тут є окремі кімнати з великими шафами для зберігання речей і, звісно, душові.
Всього в інтернаті мешкає сто дітей. Близько тридцяти з них живуть тут постійно. Інші приїздять на п`ять днів на тиждень, тому що мають прийомні родини або мешкають в дитячому будинку родинного типу. Вони навчаються тут, бо звичайні дитячі заклади і школи відмовляються їх брати. До того ж родина з багатьма дітьми просто фізично не встигає надавати спеціалізовану педагогічну допомогу, якої потребують ці діти.
Тут колектив з п`ятидесяти осіб професійно допомагає таким дітям адаптуватуся і соціалізуватися. Вони привчаються до самообслуговування і роблять успіхи в навчанні. Вони навчаються за спеціальними програмами, їздять з вихователями на екскурсії і на літній відпочинок. Нам показували, як малюють діти, які зовсім не розуміли, що таке олівці, прибувши сюди вже в шкільному віці.
На зворотньому шляху до учбового корпусу ми зазираємо до їдальні, де вже почали накривати столи до обіду.
Вихователька показували взалі все, про що б ми не питали, навіть відчинила двері класу. Це був перший або другий клас, один хлопчик зірвався в місця і підбіг до виховательки з обіймами і поцілунками. Інші посміхалися і відчувалося, що всі тут поводяться як в родині. Між іншим, старші діти доглядають менших, а менші активно користуюються цим.
Вони мають додаткові заняття, телевізори, комп`ютери, іграшки. Вікна розмальовані дітьми під керівництвом вчителя малювання.
Дитячі роботи: вишивання, орігамі, бісер:
Вчителька і вихованці в очікуванні свого виступу
В коридорі перед входом до сцени утворилася черга, де всі знайомилися і спілкувалися. Маленькій хлопчик безперервно сипав питаннями. Хто вона? Русалонька? А чому вона так вдягнена? А що вона робитеме? Співатиме? А це принц? Він також виступатиме? А ти виступатимеш? А це хто?
Тут з`явилися ті, без кого не починався концерт - повз чекаючих артистів до залу пройшла делігація поважних персон, вочевидь спонсори, депутати і з ними священник в червоній високій шапці. Звісно, вона має назву, якесь особливе слово, і ще одне для одягу, побачивши який, пригадується тільки слово "мантія". Хлопчик на мить замовк, проводжаючи поглядом священника, і запитав: А це святий Миколай?
Місцеві діти змішалися з тими, хто приїхав в гості, активно розмовляли, розповідали про себе. Фото на пам`ять: гості і хазяї.
А потім була вистава і такі гучні оплески, яких наші юні актори ще ніколи не чули.
Звичайно, щоб не робилося для особливих дітей, цього ніколи не буде забагато. Звичайно, невиліковні хвороби такими і лишаться. Але тут на власні очі можна побачити, як відбувається процес соціалізації, як діти долають відстань до звичайного життя і наближаються до нього. Їм важко, але в цому закладі розумієш, що це можливо. І не тільки святі роблять дива, а і звичайні люди, педагоги, більшість з яких працють тут незмінно багато років, перетворюючи гурт дітей на родину.